Gdzie szukać oszczędności w swoim lokalu?

0
1000
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Prowadzenie własnej restauracji, choć przynosi wiele satysfakcji, może okazać się także zadaniem frustrującym zwłaszcza, gdy dochodzą kwestie finansowe. Jeśli martwisz się swoim bilansem zysków i strat, czas najwyższy przyjrzeć się oszczędnościom. Gdzie szukać ich najlepiej?

Sprawdź, co masz aktualnie w magazynie lokalu

Magazyn to pierwsze miejsce, od którego możesz już dziś zacząć szukać oszczędności. To właśnie tam marnuje się najwięcej żywności, a przez to konsekwentnie rosną Twoje straty. Jeśli chcesz wydajniej zarządzać jego stanami, możesz posłużyć się specjalną aplikacją GoStock, która pozwoli Ci precyzyjniej kontrolować ilość towaru. Z takim systemem na bieżąco będziesz mógł uaktualnić jego zawartość na podstawie wykorzystanych składników. Wyeliminujesz też to, co nie przynosi żadnego zysku albo pozbędziesz przeterminowanych składników, które od dłuższego czasu zalegały w Twoim punkcie. Co ważne, wcale nie musisz znajdować się w lokalu, by sprawdzić to, co i w jakiej ilości masz aktualnie w magazynie. Dzięki systemowi możesz zarządzać stanami z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu.

Porównuj ceny towaru w hurtowniach

Zakupy i zamówienia to nieodłączny element działalności gastronomicznej, na którym także możesz zaoszczędzić! W tym pomoże Ci specjalny system GastroSupplier, który zautomatyzuje cały proces zamówień w lokalu. Aplikacja zestawi najkorzystniejsze ceny, a następnie przypisze je do finalnego zamówienia. W ten sposób zminimalizujesz koszty produktów, które i tak będziesz musiał kupić. Poza tym wyeliminujesz też pomyłki, które często zdarzają się, jeśli kilka osób tworzy listy zakupowe – dzięki systemowi zamówisz dokładnie to, czego aktualnie brakuje na stanie.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Inwentaryzacja – regularna kontrola magazynu

Co jeszcze może pomóc? Inwentaryzacja! Choć jest żmudna, to przynosi naprawdę przydatne dane na temat stanów magazynowych. Aby ją usprawnić i przeprowadzać bezbłędnie, warto postawić na dedykowaną aplikację, z którą zaoszczędzisz nawet 67% czasu potrzebnego na cały proces. Regularna inwentaryzacja to wgląd do samych aktualnych danych, z którymi będziesz mógł tworzyć precyzyjniejsze listy zakupowe, przewidywać zapotrzebowanie na surowce z wyprzedzeniem i stopniowo eliminować to, co naraża Cię na największe straty.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Pensje pracownicze pod stałą kontrolą

Ile razy zdarza się, że pracownicy rozpoczynają pracę z opóźnieniem, a przez to wypłacasz pensje za minuty, w których tak naprawdę nikt nie pracował? To także straty dla Twojego lokalu, a w skali miesiąca mogą przerodzić się w całkiem duże kwoty. By lepiej kontrolować czas pracy personelu możesz wykorzystać system do zarządzania pracownikami. Z taką aplikacją, dzięki funkcji logowania, sprawdzisz konkretne godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy swojej kadry. Możesz też porównać pracę poszczególnych pracowników i sprawdzić, który z nich przynosi największe przychody. Analiza porównawcza to bardzo przydatne narzędzie do monitorowania kosztów w lokalu. W ten sposób wiesz, jakie produkty sprzedają się najczęściej, a także masz wgląd do raportów storna na temat pozycji usuwanych z rachunków.

Oszczędności warto szukać w każdym aspekcie swojego biznesu. Pamiętaj, że zarządzanie wydatkami będzie tym efektywniejsze, im skuteczniejsze narzędzia wykorzystasz. Więcej o rozwiązaniach technologicznych, pomagających lepiej prowadzić każdy biznes gastronomiczny dowiesz się, odwiedzając GoPOS.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.