Prowadzenie własnej restauracji, choć przynosi wiele satysfakcji, może okazać się także zadaniem frustrującym zwłaszcza, gdy dochodzą kwestie finansowe. Jeśli martwisz się swoim bilansem zysków i strat, czas najwyższy przyjrzeć się oszczędnościom. Gdzie szukać ich najlepiej?
Sprawdź, co masz aktualnie w magazynie lokalu
Magazyn to pierwsze miejsce, od którego możesz już dziś zacząć szukać oszczędności. To właśnie tam marnuje się najwięcej żywności, a przez to konsekwentnie rosną Twoje straty. Jeśli chcesz wydajniej zarządzać jego stanami, możesz posłużyć się specjalną aplikacją GoStock, która pozwoli Ci precyzyjniej kontrolować ilość towaru. Z takim systemem na bieżąco będziesz mógł uaktualnić jego zawartość na podstawie wykorzystanych składników. Wyeliminujesz też to, co nie przynosi żadnego zysku albo pozbędziesz przeterminowanych składników, które od dłuższego czasu zalegały w Twoim punkcie. Co ważne, wcale nie musisz znajdować się w lokalu, by sprawdzić to, co i w jakiej ilości masz aktualnie w magazynie. Dzięki systemowi możesz zarządzać stanami z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu.
Porównuj ceny towaru w hurtowniach
Zakupy i zamówienia to nieodłączny element działalności gastronomicznej, na którym także możesz zaoszczędzić! W tym pomoże Ci specjalny system GastroSupplier, który zautomatyzuje cały proces zamówień w lokalu. Aplikacja zestawi najkorzystniejsze ceny, a następnie przypisze je do finalnego zamówienia. W ten sposób zminimalizujesz koszty produktów, które i tak będziesz musiał kupić. Poza tym wyeliminujesz też pomyłki, które często zdarzają się, jeśli kilka osób tworzy listy zakupowe – dzięki systemowi zamówisz dokładnie to, czego aktualnie brakuje na stanie.
Inwentaryzacja – regularna kontrola magazynu
Co jeszcze może pomóc? Inwentaryzacja! Choć jest żmudna, to przynosi naprawdę przydatne dane na temat stanów magazynowych. Aby ją usprawnić i przeprowadzać bezbłędnie, warto postawić na dedykowaną aplikację, z którą zaoszczędzisz nawet 67% czasu potrzebnego na cały proces. Regularna inwentaryzacja to wgląd do samych aktualnych danych, z którymi będziesz mógł tworzyć precyzyjniejsze listy zakupowe, przewidywać zapotrzebowanie na surowce z wyprzedzeniem i stopniowo eliminować to, co naraża Cię na największe straty.
Pensje pracownicze pod stałą kontrolą
Ile razy zdarza się, że pracownicy rozpoczynają pracę z opóźnieniem, a przez to wypłacasz pensje za minuty, w których tak naprawdę nikt nie pracował? To także straty dla Twojego lokalu, a w skali miesiąca mogą przerodzić się w całkiem duże kwoty. By lepiej kontrolować czas pracy personelu możesz wykorzystać system do zarządzania pracownikami. Z taką aplikacją, dzięki funkcji logowania, sprawdzisz konkretne godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy swojej kadry. Możesz też porównać pracę poszczególnych pracowników i sprawdzić, który z nich przynosi największe przychody. Analiza porównawcza to bardzo przydatne narzędzie do monitorowania kosztów w lokalu. W ten sposób wiesz, jakie produkty sprzedają się najczęściej, a także masz wgląd do raportów storna na temat pozycji usuwanych z rachunków.
Oszczędności warto szukać w każdym aspekcie swojego biznesu. Pamiętaj, że zarządzanie wydatkami będzie tym efektywniejsze, im skuteczniejsze narzędzia wykorzystasz. Więcej o rozwiązaniach technologicznych, pomagających lepiej prowadzić każdy biznes gastronomiczny dowiesz się, odwiedzając GoPOS.