Grupa Accor i Orbis zwiększy wymagania wobec hodowców kurcząt w Polsce

0
1209

Grupa Accor podpisała europejską Kartę dobrostanu w sprawie kurcząt brojlerów i tym samym – w ścisłej współpracy z dostawcami i producentami mięsa z kurcząt, będzie wymagała realizacji wyższych standardów w europejskim łańcuchu dostaw, w tym w Polsce. Firmy chcące współpracować z hotelami grupy Accor i Orbis będą musiały poprawić warunki hodowli kurcząt przed końcem 2026 roku.

Europejskie zobowiązanie w sprawie kurcząt brojlerów jest wynikiem porozumienia pomiędzy szeroko rozumianym przemysłem spożywczym – w tym hotelarskim i restauracyjnym, a organizacjami pozarządowymi skupionymi wokół walki o lepszy dobrostan zwierząt. Celem tego porozumienia jest wdrożenie na fermach drobiu takich standardów, które zapewnią kurczętom warunki jak najbardziej zbliżone do naturalnych.

W związku z powyższym, do 2026 r., Grupa Accor i Orbis będą wymagać od wszystkich dostawców mięsa z kurcząt spełnienia m. in. następujących wymagań:

  • Stosowanie się do wszystkich praw i regulacji UE związanych z dobrostanem zwierząt hodowlanych niezależnie od kraju produkcji;
  • Spełnianie lepszych standardów środowiskowych takich jak wprowadzenie maksymalnej gęstości hodowlanej, stosowanie lepszego światła w tym światła naturalnego, polepszenie jakości powietrza, niestosowanie klatek i systemów wielopoziomowych;
  • Rezygnacja z ras kurcząt szybkorosnących.

 – Podpisanie tych zobowiązań to nie tylko duża odpowiedzialność dla każdego hotelu działającego w sieci Accor, ale i wyraźny sygnał dla branży hotelowej i restauracyjnej w Polsce, że kwestie etyczne i jakość produktów na talerzu nabierają coraz większego znaczenia. Rozpoczęliśmy aktualnie rozmowy z naszymi dostawcami i jestem pewna, że wspólnie wypracujemy rozwiązania, na których być może skorzysta cała branża – tłumaczy Anna Szewczak, zastępca dyrektora działu zakupów grupy Orbis i Accor w Polsce i Krajach Bałtyckich.

– Zawarta w zobowiązaniu rezygnacja z ras szybkorosnących i zmniejszenie gęstości hodowlanej to jedne z kilku elementów, które w znaczący sposób poprawią dobrostan kurczaków. Bardzo cieszymy się, że Grupa Accor i Orbis zdecydowała się przyjąć to zobowiązanie i tym samym przyczynić się do wyznaczania dobrych standardów wśród firm. Jesteśmy przekonani, że konsumenci, których znaczna większość chce poprawy warunków hodowli kurczaków, z wielkim zadowoleniem przyjmą tę dobrą informację – dodaje Maria Madej ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

W ramach planu ciągłego doskonalenia w zakresie dobrostanu zwierząt, Accor i Orbis  już współpracują ze swoimi dostawcami w celu zapewnienia dostaw jajek z wolnego wybiegu (jaja całe i w postaci płynnej). Jak wskazano w najnowszej karcie Zdrowej i zrównoważonej żywności grupy Accor i Orbis, celem jest wdrożenie tego zobowiązania we wszystkich hotelach do końca 2020 r. w krajach, gdzie jest to możliwe do realizacji.

Z ponad 200 milionami posiłków serwowanych rocznie na całym świecie, Accor jest zaangażowany w oferowanie gościom wysokiej jakości, zdrowej i zrównoważonej żywności, przyczyniając się jednocześnie do transformacji aktualnego modelu rolnictwa i upraw na bardziej odpowiedzialny. Oprócz Karty Zdrowej i Zrównoważonej Żywności, ambicje grupy Accor przełożyły się już na wiele innych inicjatyw: na przykład we Francji, w hotelach marki Sofitel, MGallery i Pullman blisko 100% świeżych owoców i warzyw pochodzi z upraw ekologicznych. 72% hoteli  grupy Accor w Polsce i Europie Wschodniej, kupuje żywność u lokalnych dostawców i producentów a 51% hoteli oferuje eko-certyfikowaną żywność i napoje.

Jako wiodąca światowa grupa hotelarska, Accor nieustannie podejmuje działania w kierunku zrównoważonego rozwoju dzięki programowi Planet 21 – Acting Here. Angażując wszystkich interesariuszy w tę inicjatywę (gości, pracowników, partnerów  biznesowych, dostawców, organizacje pozarządowe i społeczności lokalne), Accor edukuje, podejmuje inicjatywy i decyzje biznesowe tak, aby codziennie budować pozytywne hotelarstwo.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.