Do tej pory Grupa Agora kojarzona była niemal wyłącznie z rynkiem medialnym, ale od kilku lat spółka rozszerza swoją działalność na inne sektory ze względu na spadek sprzedaży flagowych tytułów. Po inwestycji w segment filmowo-książkowy przyszedł czas na próbę podboju rynku gastronomicznego.
„Obserwując trendy rynkowe, m.in. rosnące wydatki Polaków na jedzenie poza domem oraz wzrost częstotliwości wyjść do restauracji, zdecydowaliśmy się zaangażować w projekt polegający na stworzeniu sieci własnych restauracji w segmencie fast casual. Naszym zdaniem to naturalne uzupełnienie oferty Grupy Agora w obszarze związanym ze spędzaniem czasu wolnego i poszerzenie zaangażowania Heliosa w segmencie rozrywkowym” – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory.
Restauracje, których nazwa nie została jeszcze upubliczniona, zaoferują klientom dania w niezbyt wygórowanych cenach, z prostego menu, uwzględniającego również specyfikę regionalną. W założeniu właścicieli gośćmi nowej sieci mają być głównie osoby w przedziale wiekowym 20-35 lat, dla których istotne znaczenie przy wyborze lokalu gastronomicznego mają cena, jakość produktu oraz związek z regionem.