AccorHotels to wiodąca na świecie grupa hotelowa z najbardziej wszechstronnym portfolio w branży. Jest obecna na 109 rynkach na całym świecie, a obsługując ponad 30 marek hotelowych jest numerem jeden wśród operatorów w Europie środkowo-Wschodniej. W Warszawie oferuje różnorodny wachlarz marek i własnych hoteli – od ekonomicznych – ibis, ibis Styles, ibis budget, poprzez segment midscale – Novotel i Mercure, po luksusową markę Sofitel. Jako grupa ma w portfolio 15 hoteli, w tym 12 własnych. Raffles Hotels&Resorts – legendarna marka należącą do AccorHotels jest także operatorem najbardziej prestiżowego hotelu w Polsce, Raffles Europejski Warsaw.
„Warszawski rynek hoteli, zarówno w wymiarze gości indywidualnych, jak i biznesowych, wciąż się rozwija. Jako operator 12 własnych hoteli dysponujących bogatą ofertą noclegową, gastronomiczną i konferencyjną, czerpiąc z globalnych doświadczeń, staramy się wyznaczać trendy i inspirować całą branżę” – podkreśla Stefan Potocki, VP Operation Economy & Midscale Brands Region Warszawa i Łódź.
Portfolio usług eventowych
Grupa AccorHotels w stolicy to również ogromny potencjał biznesowy – we własnych obiektach oferuje 86 sal konferencyjnych o łącznej powierzchni prawie 6 tys. metrów kwadratowych, wielkością niemalże dorównuje jednemu z symboli Warszawy – Rynkowi Starego Miasta. Położone w dogodnych lokalizacjach, wyposażone w nowoczesny sprzęt audio-wizualny, są doskonałym wyborem dla organizatorów spotkań i konferencji. Na specjalne życzenie oprócz warsztatów i sympozjów, hotele organizują różnego rodzaju celebracje, jak śluby oraz komunie, imprezy okolicznościowe, bale, wspólne kibicowanie przy rozgrywkach sportowych, wydarzenia muzyczne i koncerty, czy pokazy mody.
Przykładem potencjału eventowego hoteli są wydarzenia własne m.in. Novotel Football Night w 2018 roku, czyli studia meczowe prowadzone na żywo w przestrzeniach wspólnych hoteli Novotel – lobby, restauracjach, czy Mercure Fashion Night – pokazy mody polskich projektantów organizowane w hotelach Mercure od końca 2016 roku.
Również rodzina hoteli ibis zrealizowała własne kampanie muzyczne: „ibis. tu mieszka muzyka” oraz „Get to Sziget”, w ramach których w latach 2017-2018 odbywały się liczne koncerty, występy muzyczne pracowników hoteli oraz konkursy – dla młodych talentów ze znaną polską artystką Sarsą oraz dla odważnych miłośników podróży i muzyki z Mattia i Elie z zespołu BEMY.
Cztery koncepty gastronomiczne i piąty w drodze
Aby wyjść na przeciw zmieniającym się światowym trendom kulinarnym i różnorodnym smakom, Grupa Orbis i AccorHotels w Warszawie oferuje w swoich hotelach cztery autorskie koncepty kulinarne: Winestone, Novo2, ibis Kitchen oraz zlokalizowana w hotelu Sofitel restauracja La Brasserie Moderne. Do końca 2020 roku pojawi się piąty projekt, czyli kawiarnia Wise Cafe, która w zeszłym roku zadebiutowała w Poznaniu.
„Restauracje, które zlokalizowane są w naszych hotelach w stolicy mogą pomieścić jednocześnie niemal 800 gości – zarówno tych korzystających z noclegu, klientów biznesowych, jak i coraz częściej okolicznych mieszkańców. To ogromne wyzwanie, dlatego nieustannie pracujemy nad udoskonaleniem naszej oferty pod kątem menu, designu, punktów charakterystycznych, aby wyróżnić się na tle innych obiektów” – podkreśla Robert Sztuka, Food & Beverage Director AccorHotels
Poprzez różnorodne marki obecne w Warszawie i ponad 3800 pokoi czekających na nawet 6400 gości, Grupa AccorHotels i Orbis gwarantuje, iż każdy znajdzie coś dla siebie – od oferty standardowej, przez ekskluzywne apartamenty, po przestrzenie przyjazne osobom niepełnosprawnym.
„Dbając o dobry sen gości, hotele oferują również autorskie koncepty łóżek i pościeli, które trafiają do sprzedaży komercyjnej i są chętnie zabierane do domu przez naszych zadowolonych, a przede wszystkim – wyspanych i wypoczętych gości” – dodaje Marta Hancock, Director of Revenue Management Eastern Europe at AccorHotels.
Połączenie doświadczenia i najnowszych trendów
„Wiele hoteli z portfolio grupy Orbis i AccorHotels to miejsca kultowe, znane i lubiane przez mieszkańców, które na stałe wpisały się w miejski krajobraz. To m.in. hotel Novotel Warszawa Centrum, czy Sofitel Warszawa Victoria, ale nie tylko” – zauważa Stefan Potocki.
W 2018 roku w Warszawie została wprowadzona zupełnie nowa na stołecznym rynku marka – ibis Styles. Jest to przykład zrównoważonego hotelarstwa – połączenie trendu eko i aktualnego lifestyle’u i harmonii z naturą. Ibis Styles Warszawa Centrum to również miejsce, które docenią fani nieszablonowego designu wpisanego filozofię marki – przejawia się w każdym elemencie wystroju wnętrz, nawiązujących do motywu przewodniego hotelu, jakim jest spędzanie czasu nad rzeką. Z kolei, w istniejących już obiektach wciąż pojawiają się kolejne rozwiązania technologiczne, jak mobilny check-in, interaktywne kąciki zabaw dla dzieci, a także nowatorski design w pokojach i częściach wspólnych.
Grupa Orbis i AccorHotels kontynuuje umacnianie wiodącej pozycji w Polsce poprzez współpracę z solidnymi i doświadczonymi partnerami biznesowymi. Do portfolio grupy w Warszawie, w odpowiedzi na zapotrzebowanie gości, na koniec 2019 roku dołączy hotel ibis Styles Warszawa Włochy, natomiast w połowie 2020 roku przy ul. Sacharowa na Bielanach powstanie kompleks hotelowy, w którym znajdą się marki Mercure i ibis. W obu przypadkach zarządzanie obiektami powierzono grupie Orbis.