Portal Horeca Business Club, Horeca Radio, organizator konferencji Hotel Meeting i Gastro Meeting oraz akcji charytatywnej Hotel Super Heroes, objął patronatem medialnym kierunkowe studia na Akademii im. Leona Koźmińskiego „Zarządzanie Hotelem”. Teraz na bieżąco będziemy informować o nowościach. Będzie można również posłuchać audycji, które przybliżą tematykę kierunku i sylwetki wykładowców.
Kierunek został utworzony w odpowiedzi na wzrastające zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę zarządzającą. Dlatego celem studiów jest wykształcenie kolejnego pokolenia hotelarzy na stanowiskach decyzyjnych, a dzięki temu stworzenie nowej jakości w zakresie zarządzania hotelami. Nacisk będzie położony nie tylko na przekazywaną wiedzę teoretyczną, ale zdecydowanie bardziej na nabywanie praktyki niezbędnej w zarządzaniu obiektem hotelowym.
Ramowy program:
Wprowadzenie
- Global Hotel Industry – przegląd
- Zajęcia integracyjne
Zarządzanie strategiczne w hotelarstwie
- Dyrektor hotelu – strategie i narzędzia
- Obowiązki dyrektorów departamentów:
- F&B Management
- Rooms Division and Spa Management
- MICE Management
- Front Office Management
- Planowanie strategiczne
- Analiza rentowności
- Nabywanie umiejętności miękkich
Sprzedaż i marketing usług hotelowych
- Planowanie budżetu oraz działań sprzedażowych i marketingowych
- Marketing internetowy – strategia i budżetowanie
- Revenue management
- Zasady analizy konkurencji oraz innych danych rynkowych
- Zarządzanie kosztami
- Budowanie i zarządzanie działem sprzedaży w hotelu
Komunikacja
- Sztuka prezentacji
- PR
- Komunikacja wewnętrza
Rachunkowość
- Rachunkowość zarządcza w hotelarstwie USALI
- Opracowywanie raportów i sprawozdań
HR w hotelarstwie
- Hotel to ludzie czyli budowanie zespołu
- Organizacja pracy w hotelu czyli sztuka motywowania i kierowania zespołem
- Projektowanie procesu rekrutacyjnego
- Proces on boarding’u / wdrażania pracowników
- Employer Branding
- International Human Resources
Hotelowi goście
- Zarządzanie oczekiwaniami gości
- Codzienna interakcja z gośćmi – psychologia zachowań
- Protokół i etykieta
Budowa hotelu od podstaw (projekt końcowy)
- Studenci będą mieli za zadanie stworzenie w 3-4 osobowych grupach konceptu hotelu i zaprezentowanie go na zakończenie studiów.
- Franczyza czy marka własna?
- Biznes plan
- Analiza rynku – narzędzia
- Obowiązujące przepisy prawne – dostosowanie procedur do obowiązujących ustaw
- Systemy hotelowe – rodzaje i zasady wdrożenia
- Struktura zatrudnienia
- Analizy zewnętrzne i wewnętrzne
- Planowanie otwarcia hotelu i organizacja imprezy otwierającej