Hotele z niższą frekwencją w listopadzie

0
293

Według najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego (IGHP), listopad 2024 roku przyniósł gorsze wyniki w porównaniu do października. Główną przyczyną spadków są niższe rezultaty hoteli biznesowych. Jednocześnie obłożenie hoteli w listopadzie było wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Obłożenie hoteli – wyniki listopadowe

Wśród hoteli biorących udział w badaniu:

  • 13 proc. odnotowało obłożenie poniżej 30 proc.,
  • 55 proc. uzyskało obłożenie powyżej 50 proc. – to o 20 punktów procentowych mniej niż w październiku,
  • 22 proc. hoteli osiągnęło frekwencję powyżej 70 proc. – o 16 pp. mniej niż miesiąc wcześniej.

Słabsze wyniki uzyskały hotele biznesowe, gdzie:

  • 59 proc. obiektów zanotowało obłożenie powyżej 50 proc.,
  • 21 proc. uzyskało frekwencję powyżej 70 proc.,
  • 7 proc. hoteli nie przekroczyło 30 proc. obłożenia.

Hotele wypoczynkowe również odnotowały spadki. Największą grupę (60 proc.) stanowiły obiekty z frekwencją w przedziale 30-50 proc., co oznacza wzrost o 20 pp. względem października. Natomiast 28 proc. hoteli wypoczynkowych miało obłożenie powyżej 50 proc.

Wyniki lepsze niż rok wcześniej

Pomimo spadków miesiąc do miesiąca, listopad wypadł korzystniej w porównaniu z ubiegłym rokiem:

  • Dla 50 proc. ankietowanych hoteli frekwencja wzrosła, z czego 26 proc. obiektów poprawiło wyniki do 5 pp.
  • 38 proc. hoteli zanotowało pogorszenie wyników, z czego 21 proc. obiektów odnotowało spadki do 5 pp.
  • 12 proc. utrzymało frekwencję na poziomie z zeszłego roku.

W segmencie hoteli biznesowych:

  • 43 proc. poprawiło wyniki,
  • 38 proc. odnotowało spadki.

Natomiast wśród obiektów wypoczynkowych:

  • 56 proc. zanotowało wzrosty obłożenia,
  • 44 proc. odnotowało spadki.

Stabilny wzrost cen

Hotele odnotowały stabilny wzrost cen rok do roku:

  • 62 proc. hoteli podniosło ceny, z czego 45 proc. w granicach do 10 proc.,
  • 38 proc. obiektów utrzymało ceny na poziomie z ubiegłego roku lub zanotowało spadki (13 proc. z obniżką do 10 proc.).

Grudzień z niskim poziomem rezerwacji

Prognozy na grudzień wskazują na niższe obłożenie niż w listopadzie.

  • 45 proc. hoteli ma obecnie obłożenie poniżej 30 proc.
  • 21 proc. obiektów prognozuje obłożenie powyżej 50 proc.

W segmencie hoteli biznesowych:

  • 52 proc. obiektów nie przekracza frekwencji 30 proc.,
  • 10 proc. prognozuje obłożenie powyżej 50 proc.

W hotelach wypoczynkowych:

  • 52 proc. obiektów ma rezerwacje poniżej 30 proc.,
  • 16 proc. zapełniło się w ponad połowie.

Rezerwacje na Święta i Sylwestra

W okresie Świąt Bożego Narodzenia:

  • 55 proc. hoteli ma obłożenie poniżej 30 proc., z czego 34 proc. nie przekracza 10 proc.,
  • 33 proc. obiektów ma frekwencję powyżej 50 proc.

W okresie noworocznym:

  • 39 proc. hoteli ma obłożenie poniżej 30 proc.,
  • 48 proc. obiektów przekracza 50 proc. frekwencji.

Hotele wypoczynkowe prezentują lepsze wyniki na Święta i Sylwestra niż obiekty biznesowe. W okresie noworocznym 72 proc. hoteli wypoczynkowych ma rezerwacje powyżej 50 proc.

O badaniu

Ankieta została przeprowadzona przez IGHP w dniach 1-6 grudnia 2024 roku. Wzięło w niej udział 127 hoteli z całej Polski, z czego:

  • 72 proc. zlokalizowanych jest w miastach,
  • 29 proc. to obiekty sieciowe.Większość hoteli (85 proc.) stanowią mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, a średnia wielkość obiektu to 90 pokoi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.