IGHP: lutowe wyniki hoteli wyższe niż w styczniu i w poprzednim roku

0
130

Najnowsza ankieta Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP) wskazuje na wzrost frekwencji w lutym 2025 w porównaniu z poprzednimi miesiącami oraz okresem sprzed roku. Szczególną poprawę odnotowały obiekty wypoczynkowe, co w dużej mierze było związane z feriami zimowymi. Równocześnie w lutym wzrosło też obłożenie w hotelach biznesowych.

Większe obłożenie niż w styczniu
Spośród ankietowanych obiektów 19% uzyskało frekwencję poniżej 30% (o 14 pp. mniej niż w styczniu), a 56% przekroczyło próg 50% (wzrost o 23 pp. w stosunku do stycznia). W hotelach biznesowych ponad połowa (52%) przekroczyła 50% frekwencji, a tylko 16% nie doszło do 30%. Z kolei w obiektach wypoczynkowych 65% odnotowało wynik powyżej 50% (wzrost o 43 pp.), a 17% nie osiągnęło 30%.

Wyższe wyniki w stosunku do lutego ubiegłego roku
W porównaniu do lutego 2024 r. 53% hoteli odnotowało wzrost obłożenia, 32% zanotowało spadek, a 15% utrzymało ubiegłoroczny poziom. W grupie hoteli biznesowych poprawę zadeklarowało 43% obiektów, a obniżenie wyników 40%. W obiektach wypoczynkowych wzrost zanotował co drugi hotel (52%), a 26% odnotowało spadek.

Rezerwacje na marzec – zmiana popytu
Z danych z końca lutego wynika, że w marcu obserwuje się ożywienie w hotelach biznesowych, podczas gdy w obiektach wypoczynkowych liczba rezerwacji spadła ze względu na zakończenie ferii zimowych. 33% wszystkich ankietowanych ma obecne obłożenie poniżej 30%, 29% przekracza 50%, a 39% mieści się w przedziale 30–50%. W hotelach biznesowych 38% nie przekracza 30%, a 25% ma powyżej 50%. Z kolei wśród obiektów wypoczynkowych 35% nie dochodzi do 30%, a 17% przekracza 50%.

Ferie zimowe w lutym
Z zebranych danych wynika, że rzeczywiste wyniki okresu ferii okazały się lepsze niż wstępne prognozy. 11% wszystkich hoteli odnotowało frekwencję poniżej 30% w czasie ferii, 30% przekroczyło próg 50%, a 42% nie prowadziło oferty specjalnej. W hotelach biznesowych 60% nie miało oferty ferie, a 10% obiektów uzyskało wynik poniżej 30%. W obiektach wypoczynkowych 22% nie wprowadziło oferty, 13% odnotowało obłożenie poniżej 30%, a 44% przekroczyło 50%.

O ankiecie
W ankiecie przeprowadzonej online przez IGHP w dniach 3-7 marca 2025 roku wzięło udział 150 hoteli zlokalizowanych we wszystkich województwach. Spośród nich 76 proc. położonych jest w miastach. 32 proc. to obiekty sieciowe. Większość ankietowanych (82 proc.) to hotele liczące do 150 pokoi, 63 proc. hoteli ma mniej niż 100 pokoi, a średnia wielkość obiektu wyniosła 96 pokoi. Hotele, w których przeważa ruch biznesowy, stanowiły 42 proc., 15 proc. specjalizuje się w turystyce wypoczynkowej, a łączące segment biznesowy z turystycznym stanowią 43 proc. Dominującymi formami biznesu hotelowego wśród ankietowanych obiektów są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (89 proc.).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.