Od 25 maja wszystkich przedsiębiorców obowiązuje nowe prawo – unijne ogólne rozporządzenie o ochronie danych.
„Dla hotelarzy RODO oznacza zmiany, m.in. w sposobie przetwarzania i przechowywania danych gości czy konieczność stworzenia nowej karty meldunkowej. Hotelarze dobrze wiedzą, że tylko osoby zajmujące się na co dzień branżą gościnności, rozumieją ich realne potrzeby. Codziennie otrzymujemy w Izbie wiele telefonów i maili z pytaniami dotyczącymi RODO. Jesteśmy cały czas do dyspozycji hotelarzy i służymy profesjonalną wiedzą. Dlatego też zdecydowaliśmy na realizację nowego cyklu praktycznych warsztatów” – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny i wiceprezes IGHP.
Cykl „RODO w hotelach – pierwsze doświadczenia. Szkolenie praktyczne” obejmuje cztery spotkania. Pierwsze z nich odbędzie się 15 czerwca w Warszawie w hotelu ibis Styles Warszawa City, kolejne odbędą się: 2 lipca we Wrocławiu w ibis Styles Wrocław Centrum, 3 lipca w Krakowie w Hotelu Kossak oraz 4 lipca w Gdańsku w Hampton by Hilton Gdańsk Stare Miasto.
Każde szkolenie składa się z czterech bloków tematycznych. Pierwszy z nich jest poświęcony danym osobowym gości, kolejny ich zabezpieczeniu. Trzeci blok tematów dotyczy współpracy hoteli z organami państwa. Na koniec został przewidziany czas na pytania i case studies.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu to 299 zł netto (+23% VAT) dla członków IGHP, zaś dla pozostałych uczestników 499 zł netto (+23% VAT). Na szkolenia można zapisać się pisząc do biura IGHP na adres [email protected] lub dzwoniąc pod nr tel. +48 22 251 79 11, + 48 503 044 875, a także online:
https://rodowarszawa5.konfeo.com/pl/groups
https://rodowroclaw2.konfeo.com/pl/groups
https://rodokrakow5.konfeo.com/pl/groups
https://rodogdansk3.konfeo.com/pl/groups
Ramowy program szkolenia:
Blok I: Dane osobowe gości
1. RODO a polska ustawa o ochronie danych osobowych z 2018 r.
2. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych gości i obowiązki informacyjne
3. Zbieranie danych osobowych gości przez stronę internetową hotelu
4. Serwisy rezerwacyjne a dane osobowe
5. Uprawnienia gości związane z przetwarzaniem danych osobowych
6. Obsługa gości hotelowych z perspektywy ochrony danych osobowych
Blok II: Zabezpieczenie danych osobowych
1. Obowiązki hotelu związane z zabezpieczeniem danych osobowych
2. Wymagania dotyczące procedur przetwarzania danych osobowych w systemach komputerowych
3. Zabezpieczenie danych osobowych gromadzonych w archiwach i kartotekach
4. Monitoring hotelowy
5. Dokumentacja procedur zabezpieczenia danych osobowych
6. Dane osobowe pracowników
7. Outsorsing usług a dane osobowe
Blok III: Współpraca hoteli z organami państwa
1. Przekazywanie danych osobowych gości hotelowych policji, ABW i innym organom
2. Zasady dotyczące przekazywania danych osobowych gości urzędom podatkowym
3. Uprawnienia kontrolne GIODO
Blok IV: Pytania i case studies.
Informacje dodatkowe:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to efektywna organizacja działająca w branży hotelarskiej. Od 2003 roku jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową oraz w Unii Europejskiej. Będąc najbardziej wpływową organizacją w branży, lobbuje na rzecz jej rozwoju, chroni interes hotelarzy, wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w branży.
IGHP dba o interesy polskich hotelarzy również na arenie międzynarodowej, będąc reprezentantem branży hotelarskiej w HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego).
Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie internetowej www.ighp.pl oraz na oficjalnym profilu IGHP na Facebooku.