Przyczyn imponującego wzrostu sprzedaży AmRest upatruje w konsolidacji wyników 15 niemieckich restauracji KFC zakupionych 1 marca minionego roku, sieci Pizza Hut Delivery we Francji przejętej 16 maja 2017, sieci Pizza Hut w Niemczech nabytej 31 lipca 2017, 22 restauracji KFC w Rosji pozyskanych 2 października 2017, 37 restauracji KFC przejętych we Francji w ostatnim kwartale ubiegłego roku oraz spółki Restaurant Partner Polska Sp. z o.o., w której AmRest posiada udziały od 31 sierpnia 2017 roku (łącznie 47 mln € przychodów).
Przychody wygenerowane na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej w wysokości 164 mln € oznaczają wzrost o 20,9% w porównaniu do ubiegłorocznych wyników. Sprzedaż w walutach lokalnych wzrosła w tym rejonie o 17%.
Jeśli chodzi o podział na strategiczne sektory geograficzne, sprzedaż w dywizji rosyjskiej wyniosła 39 mln € (o 22,8% więcej niż przed rokiem,), w Europie Zachodniej 126 mln € (wzrost o 54,7%), zaś na rynku chińskim 15 mln € (wzrost o 10,1%).
AmRest Holdings SE to globalny operator zarządzający markami branży gastronomicznej. Spółka założona we Wrocławiu prowadzi działalność w dwóch sektorach: bary szybkiej obsługi (KFC, Burger King czy Starbucks) oraz restauracje z obsługą kelnerską (La Tagliatella, Pizza Hut, Blue Frog oraz KABB). W tym momencie AmRest posiada w swoim portfolio blisko 1500 lokali na terenie Polski, Czech, Węgier, Rosji, Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Chin oraz Stanów Zjednoczonych. Od 27 kwietnia 2005 spółka notowana jest na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.