Izabela Zug z Maxymilian*** Unique Hotel podsumowuje sezon wakacyjny

0
1381
Fot.: Materiały Izabela Zug

Sezon wakacyjny 2023 był dla wielu przedsiębiorców w branży turystycznej okresem pełnym wyzwań. Izabela Zug, współwłaścicielka Maxymilian***Unique Hotel w Kołobrzegu, podzieliła się swoją analizą tego, co wpłynęło na wyniki sezonu w jej obiekcie.

Sezon letni był dla nas wymagający i mozolny. Początek lipca był niepokojący, a końcówka sierpnia znowu słabsza – mówi Izabela Zug.

W porównaniu do roku 2022, hotel odnotował spadek obłożenia zarówno w lipcu jak i sierpniu. Spadek średniej ceny za pokój również był zauważalny. Jednym z czynników wpływających na te wyniki była decyzja o przekształceniu hotelu w obiekt tylko dla dorosłych, co wyeliminowało dodatkowe wpływy z dostawek dla dzieci.

Spadek popytu to w mojej ocenie wynik galopującej inflacji, braku bonu turystycznego oraz przełamania/zaniku 'efektu rygla’ – dodaje Zug.

Pogoda również nie sprzyjała, ograniczając ilość rezerwacji dokonywanych na ostatnią chwilę. Co więcej, średnia długość pobytu gości skróciła się w porównaniu z rokiem poprzednim.

Koszty utrzymywały się na wysokim poziomie i w porównaniu do lipca 2022 wyniosły aż o 23% więcej – podkreśla współwłaścicielka.

W kontekście kosztów, warto zauważyć, że Maxymilian***Unique Hotel to obiekt o niewielkiej liczbie pokoi (33), co wpływa na inny rozkład kosztów stałych.

Uogólniając – dobrze, że w 2022 r, mimo wielu nieprzychylnych głosów, branża podniosła znacząco ceny reagując na niebotyczne podwyżki kosztów, bo w tej chwili sytuacja byłaby jeszcze trudniejsza – konkluduje Izabela Zug.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.