Jak hotele rekrutują pracowników młodego pokolenia?

0
1884
Kiedy z pozyskaniem ciekawych ludzi pełnych pasji i zaangażowania do pracy nie jest łatwo, marki hotelowe praktykują oryginalne pomysły na rekrutację, jednocześnie prezentując swoją kulturę organizacyjną.

Praca w hotelarstwie jest pełna wyzwań. To coś więcej niż wypełnianie obowiązków. To sztuka gościnności, budowania relacji i kreatywności. Personel tworzy atmosferę miejsca, która pozwala gościom poczuć się jak w domu. Oto kilka przykładów:



Moxy Warsaw Praga

Hotel Moxy Warsaw Praga poszukuje wyjątkowych ludzi młodych duchem, empatycznych, otwartych, odważnych, szalonych, bezpośrednich i chcących dokonywać rzeczy pozornie niemożliwych. Ludzi z pasją do pracy i życia, chętnych do podzielenia się swoją wiedzą i zainteresowaniami. Hotel będzie organizował cykliczne i spontaniczne wydarzenia w lobby, podczas których każdy pracownik może się zaprezentować – niezależnie od tego, czy świetnie tańczy, maluje, dekoruje torty, czy gra w brydża. Będzie miał możliwość pokazania swoich umiejętności i zarażenia pasją innych.

Również rekrutacja do hotelu sama w sobie była nietypowa jak na hotelarstwo. Zorganizowano bowiem dwie imprezy rekrutacyjne w plenerze. Jedna z nich miała miejsce w klubie Cud Nad Wisłą, a druga na terenie kompleksu Koneser w ramach Festiwalu Konesera. Wręczano zainteresowanym osobom wizytówki Make A Move z adresem rekrutacyjnym. Zaprezentowano, czym marka Moxy wyróżnia się na tle innych hoteli, jaką wolność i swobodę daje m.in. w ubieraniu i pokazywaniu siebie. Wartością będzie okazywanie swojej osobowości przez kolorowe włosy, tatuaże, itp. Członkowie ekipy Moxy nosić będą wygodne trampki, kolorowe skarpetki, luźne spodnie i T-shirty.




PURO Hotels

Czy komunikacja z kandydatami przez social media może służyć budowaniu silnej marki pracodawcy? Oczywiście, że tak! Szczególnie, jeśli celem marki/pracodawcy jest dotarcie do młodych kandydatów. Chcąc dotrzeć z przekazami do młodych kandydatów, poza komunikacją na Facebooku czy LinkedInie, warto skierować swoje działania także na Instagram i Snapchat. Serwisy te są już dziś dla kandydatów głównym źródłem informacji nt. kultury korporacyjnej i stylu pracy w organizacji. Obrazy i krótkie filmy wideo mają często moc silniejszą niż słowa – wywiady z pracownikami niższego i wyższego szczebla, opowiadanie o codziennej pracy w firmie, czy informowanie o prowadzonych działań rekrutacyjnych. Menedżerowie mogą opowiadać np. o wymaganiach czy benefitach oferowanych na danym stanowisku lub odpowiadać na pytania kandydatów zadawane bezpośrednio na Snapchacie lub Instagramie.

Taką formę komunikacji praktykuje lifestylowa sieć PURO Hotels. Pracownicy za pośrednictwem Snapchata pokazali backstage pracy barmana, kelnera, kucharza i hosta. Treści dostarczane były bezpośrednio przez pracowników. Mieli oni całkowitą dowolność w przygotowywaniu materiałów i to właśnie takie podejście było gwarancją autentyczności materiałów.

To jednak nie wszystko. Rekrutując do niedawno otwartego hotelu PURO na krakowskim Kazimierzu, zachęcano kandydatów do przesłania linku do swojego profilu na Instagramie zamiast tradycyjnego CV. To właśnie profil na „Insta” pokazuje prawdziwą naturę kandydata i jego oryginalność, a to właśnie ceni marka PURO Hotels.




Vienna House Mokotow Warsaw

Austriacka sieć hoteli Vienna House w lutym otwiera swój pierwszy lifestyle’owo-biznesowy hotel w Warszawie i szuka pracowników. 18 stycznia w Instytucie Sztuki Kulinarnej na ul. Postępu 5 (Skład Bananów), naprzeciwko powstającego hotelu, odbyło się nietypowe spotkanie rekrutacyjne będące jednocześnie… imprezą. Hotel rekrutuje pod hasłem „Podziel się swoją pasją!”. Ideę stanowiło pokazanie atmosfery, jaka będzie panowała w hotelu. Dla kandydatów była to też okazja, aby poznać liderów hotelu, ich pasje i sposób bycia. W pracy spędza się przecież połowę swojego życia, więc klimat miejsca i współpracownicy są kluczowi do podjęcia decyzji o zatrudnieniu. Choć centralnym punktem wydarzenia były szybkie rozmowy kwalifikacyjne na stanowiska kelner, kucharz, recepcjonista i pokojowa, oraz praktyczne zadania dla kandydatów na kucharzy, nie zabrakło szeregu atrakcyjnych wydarzeń towarzyszących, takich jak pokazy kulinarne, spotkanie z inspirującym influencerem czy integracja przy dobrej muzyce i jedzeniu.

Autorem tekstu jest Karol Weber, twórca bloga ENJOY YOUR STAY, poświęconego dwóm jego pasjom – hotelarstwu i podróżom. To miejsce, w którym można znaleźć recenzje i rekomendacje hoteli, branżowe ciekawostki, wywiady ze znanymi osobami i hotelarzami, a także relacje z podróży.

Weber związany jest z branżą hotelową od 15 lat. W tym czasie zdobywał wiedzę i doświadczenie na różnych stanowiskach, w międzynarodowych sieciach hotelowych, w Polsce i za granicą. Obecnie świadczy usługi w zakresie doradztwa, szkoleń i kontroli jakości. Pomaga we wprowadzaniu standardów obsługi, szkoli pracowników z ich zastosowania i kontroluje ich efektywność. Swoją wiedzą, doświadczeniem, zaangażowaniem, nastawieniem na wyniki, pasją i energią chce dzielić się z innymi, którym również zależy na profesjonalizacji polskiego hotelarstwa. Więcej o doświadczeniu i zawodowej działalności autora tekstu możecie Państwo dowiedzieć się tutaj: Inspektor Hotelowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.