Jak lokal szybkiej obsługi może usprawnić ją jeszcze bardziej?

0
1020
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Restauracje szybkiej obsługi stają przed ciągłym wyzwaniem ulepszania swojej oferty, by klienci chętniej dokonywali zakupów ponownie. Szybkość i sprawna realizacja zamówień to jedne z kluczowych elementów, które muszą być udoskonalane, by mogły przynosić pożądane efekty. Do tego doskonale sprawdzą się nowoczesne narzędzia jak samoobsługowe kioski czy system numerkowy. Jak działają i w czym mogą pomóc punktom gastronomicznym o dużym przepływie osób?

Samoobsługowe kioski

Jak poradzić sobie z wieczną kolejką w lokalach szybkiej obsługi? Można na przykład pozwolić klientom obsługiwać się samodzielnie. To umożliwiają kioski, czyli specjalne punkty sprzedażowe, w których można złożyć i opłacić swoje zamówienie bez konieczności kontaktu z obsługą przy kasie. W kioskach wyświetla się całe menu restauracji, w tym także w wielu językach, co ułatwia zadanie gościom zagranicznym i eliminuje ryzyko wielu nieporozumień komunikacyjnych. Cały proces obsługi jest bardzo prosty i szybki. Klient wybiera dowolne pozycje, zaznacza je na ekranie i przechodzi do płatności, którą może uregulować w dowolny sposób, w tym za pomocą karty, BLIK lub telefonu komórkowego. Takie zamówienie trafia bezpośrednio do kuchni w lokalu, co znacznie przyspiesza jego realizację. Aby usprawnić obsługę jeszcze bardziej, warto dodać funkcję przyporządkowywania i wyświetlania numerków na ekranie telewizora, o której więcej przeczytasz w dalszej części artykułu.

Jakie jeszcze zalety niesie ze sobą to rozwiązanie? Samoobsługowe kioski eliminują kolejki i pozwalają obsłużyć większą ilość gości w krótszym czasie. Są także wygodą dla pracowników w lokalu, którzy mogą skupić się na pozostałych czynnościach. Co więcej, znacznie zmniejszają ryzyko błędu czy nieprecyzyjnego przyjęcia zamówienia, o co nietrudno w miejscach o dużym natężeniu ruchu i hałasu. Badania wykazują ponadto, że samoobsługowe punkty sprzedażowe skutecznie zwiększają wartość rachunków, gdyż wszelkie sugestie lub propozycje dodatków mogą pojawiać się automatycznie, a nie jak w przypadku tradycyjnej obsługi – zależeć od tego, czy ta zaproponuje je podczas przyjmowania zamówień.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Zamówienia na numerki

System numerkowy sprawdzi się nie tylko, jako dodatek do samoobsługowych kiosków, ale znajdzie zastosowanie niemal w każdym lokalu, który chce usprawnić obsługę swoich klientów. Wydając zamówienia często zdarza się, że pracownicy muszą przekrzykiwać wszystkich w lokalu, by trafić z informacją do odpowiedniego konsumenta. Ten sposób to także źródło wielu pomyłek jak np. odbiór dania w złej kolejności lub przez nie tego klienta. O takie błędy nietrudno w miejscach, gdzie liczba konsumentów jest wysoka przez cały dzień, dlatego pomocnym narzędzie będzie specjalny system, który pozwala wyświetlać numerki zamówień na ekranie w lokalu. W ten sposób można na bieżąco informować klienta o statusie jego dania. Porządek w zamówieniach, odpowiednia kolejność i stały podgląd do tego, co dzieje się z zamówieniem, ułatwia pracę obsłudze i automatycznie zwiększa satysfakcję gościa, co w przyszłości może zaowocować powrotem do restauracji.

System numerkowy, poza lokalami szybkiej obsługi, doskonale sprawdzi się także w food truckach, smażalniach ryb czy innych punktach, działających na świeżym powietrzu.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Nowoczesne narzędzia i technologie wychodzą dziś naprzeciw potrzebom wymagających restauratorów, oferując coraz to bardziej zaawansowane możliwości systemów. Aby stale podnosić poziom swoich usług, warto wprowadzać je do swojego lokalu. Więcej o pozostałych rozwiązaniach można dowiedzieć się tutaj.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.