Praca hotelowej recepcji wpływa zarówno na satysfakcję gości, jak i wizerunek całego obiektu. Im szybsza i dobrze zorganizowana, tym większa szansa na to, że oferta hotelu wyróżni się na tle konkurencji, przyciągnie nowych klientów, a tych zadowolonych zachęci do ponownych odwiedzin. Co zrobić, by usprawnić jej działania i czy można dziś odciążyć naszych pracowników od wielu niezbędnych, a często czasochłonnych działań?
Jakimi narzędziami wspomóc recepcję?
Funkcjonowanie obiektu hotelowego powinno opierać się na systemie hotelarskim. Takie oprogramowanie wspiera wiele działań, które w innym przypadku musiałyby odbywać się tradycyjnie, a co gorsza przy użyciu kartki i długopisu. W końcu ręczne metody pochłaniają zbyt wiele czasu i stają się źródłem niepotrzebnych pomyłek. Specjalne systemy umożliwiają kompleksowo zarządzać hotelem, rezerwacjami czy stale monitorować obiekt oraz wszelkie zachodzące w nim procesy. Ale hotele to nie tylko pokoje dla gości i punkt recepcyjny. Ich kluczowym elementem jest także restauracja i bar. Jeśli postawimy na rozwiązanie, które wspomoże działania tylko w zakresie zarządzania obiektu, a zapomnimy o rozwiązaniach dla naszej gastronomii, praca dalej może się opóźniać i nie przynosić oczekiwanych rezultatów. Rozwiązaniem okazują się integracje, czyli połączenie obu narzędzi – systemu hotelarskiego wraz z gastronomicznym. Co daje to w praktyce?
Sprawne rozliczanie gości
Integracje umożliwiają pełną obsługę gości od momentu rezerwacji, aż do opuszczenia przez nich hotelowego obiektu. Połączenie systemów pozwala przede wszystkim automatycznie obciążać klientów za zakupy w restauracji. Dzięki rozwiązaniu chmurowego wszystkie rachunki za dokonane zamówienia przechowywane są w jednym miejscu, co usprawnia proces rozliczania gościa pod koniec jego wizyty. Warto pamiętać, że klienci bardzo cenią sobie możliwość płatności przy wymeldowaniu, a integracja sprawia, że proces ten nie przeciąga się w nieskończoność i co ważne – nie generuje żadnych dodatkowych pomyłek. Jeszcze inną opcją jest także możliwość ustawienia dowolnych limitów wydatków gości oraz stała kontrola wszystkich dokonanych przez nich zakupów.
Recepcja, która działa szybko i bezbłędnie
Praca hotelowej recepcji wpływa na wizerunek całego hotelu. Niestety, jej działania znacznie się opóźniają, jeśli w obiekcie brakuje nowoczesnych narzędzi. Integracja systemów może odciążyć pracowników od wielu niezbędnych obowiązków. Dzięki niej możesz na przykład swobodnie zarządzać wszystkim rezerwacjami bezpośrednio z jednego panelu. Połączenie systemów pozwala także korzystać z raportów i analiz z dowolnego miejsca i urządzenia osobistego. To szczególnie ułatwienie dla managerów, którzy nie zawsze znajdują się w hotelu. Taki dostęp pozwala im kontrolować go, bez względu na swoje położenie.
Efektywniejsza praca personelu przekłada się na możliwość zoptymalizowania jego liczby, co może z kolei przyczynić się do dużej oszczędności na kosztach pracowniczych. Dzięki tym nowoczesnym rozwiązaniom recepcjoniści mogą sprawniej obsługiwać wszystkich gości, a zyskany czas wykorzystać na realizację pozostałych zadań.
Room service – wygodne zamawianie z pokoju i smartfona
Wartą uwagi jest jeszcze usługa Room Service. Na czym polega ta funkcja? W pokojach umieszcza się specjalnie wygenerowany kod QR, który po zeskanowaniu smartfonem da gościom dostęp do wirtualnej karty dań naszej hotelowej restauracji lub baru. Przyjęte zamówienie od razu trafia na kuchnię, przyspieszając czas jego realizacji. Automatycznie jest także przypisywane do konto hotelowego gościa, co pozwala wygodnie opłacać je dopiero przy wspomnianym wymeldowaniu. Inną zaletą jest także dostęp do wielu metod płatności, w tym w różnych walutach.
Praca hotelowej recepcji wymaga ciągłych usprawnień. Dzięki nowoczesnym narzędziom nasz obiekt może łatwo poprawić swój poziom, a wprowadzone udogodnienia zwiększyć komfort zarówno pracowników, jak i gości. Więcej o rozwiązaniach dla hoteli można dowiedzieć się tutaj.