Zbliżający się okres świąteczny to doskonały czas, by uatrakcyjnić ofertę naszego lokalu. Wzbogacenie karty dań o świąteczne specjały to duża szansa na wzbudzenie zainteresowania, a przede wszystkim zwiększenie sprzedaży wśród naszych klientów. Jak zatem stworzyć idealne świąteczne menu i z jakich narzędzi warto skorzystać?
Menu świąteczne – dlaczego warto zmieniać kartę dań?
Aby oferta lokalu była zawsze atrakcyjna i z powodzeniem przyciągała klientów do naszego lokalu, menu musi zmieniać się regularnie. Dobra karta dań powinna podążać za kalendarzem, który sam podpowiada, na jakie produkty warto postawić. Nie inaczej jest w przypadku zbliżających się świąt. Dziś konsumenci coraz chętniej doceniają możliwość zamawiania świątecznych potraw, przygotowanych profesjonalnie przez ulubioną restaurację. Jeśli chcemy zaprojektować idealne menu na święta, musimy odpowiednio dostosować je zarówno dla sprzedaży stacjonarnej, jak i online. Dzięki temu zyskamy pewność, że nasza oferta będzie dostosowana do wszystkich potrzeb naszych gości. Ale jak zrobić to najlepiej i z jakich narzędzi warto skorzystać?
Karta menu, a dania serwowane na miejscu
Zacznijmy od menu uwzględniającego potrawy serwowane na miejscu. W świąteczne dni restauracje wcale nie odpoczywają. To właśnie wtedy klienci chętnie decydują się na odwiedzenie ulubionych miejsc. Jeśli wzbogacimy naszą kartę dań o typowe dania świąteczne, z pewnością wyróżnimy się na tle konkurencji, a konsumenci chętniej wybiorą naszą ofertę. Zmiany menu mogą jednak zniechęcać, zwłaszcza gdy posiadamy tylko papierową kartę dań. Taki proces zabiera zbyt wiele czasu, a do tego niemało kosztuje, jeśli weźmiemy pod uwagę pracę grafika i drukarni. Aby zaoszczędzić czas i pieniądze na wszystkich wprowadzanych modyfikacjach, warto zastąpić tradycyjne menu – elektronicznym. Nie od dziś wiadomo, że jemy także oczami, dlatego dobra karta dań powinna być również wzbogacona o zdjęcia wszystkich świątecznych potraw. O ile w przypadku menu w wersji papierowej zamieszczenie takich fotografii będzie czasochłonnym działaniem, tak w przypadku wirtualnej karty dań ich dodanie potraw kilka sekund.
Pomocna może okazać się także mobilna sprzedaż. Wyposażając personel w tablety, w których znajdą się wszystkie serwowane w lokalu pozycje, możemy znacznie usprawnić pracę naszej obsłudze. Kelnerzy mogą w ten sposób pokazywać dania na ekranie urządzenia, a zamówienia przyjmować bezpośrednio przy stolikach gości. Dzięki temu odchodzi problem ciągłego tłumaczenia, co dana potrawa zawiera, a klient jest usatysfakcjonowany, że zamówił dokładnie to, na co miał ochotę.
Wigilia “na wynos” – menu w sklepie online
Zamawianie potrawa wigilijnych z ulubionych restauracji to obecnie bardzo popularne działanie. Wielu klientów ceni sobie taką możliwość, gdyż nie każdy może pozwolić sobie na kilka godzin spędzonych w kuchni i samodzielne przygotowywanie wszystkich specjałów. Aby umożliwić naszym konsumentom szybkie i proste składanie zamówień, warto zdecydować się na założenie własnego sklepu online. Takie rozwiązanie posiada wiele funkcjonalności jak np. możliwość zamawiania na konkretną datę i godzinę. W okres przedświątecznym to szczególnie przydatna opcja, która naszym kucharzom pozwala zyskać dodatkowy czas na przygotowanie wszystkich zamówień, a gościom daje pewność, że nie zabraknie dla nich świątecznych potraw i specjałów.
W sklepie online menu możemy aktualizować błyskawicznie, a wszystkie zmiany otrzymywać na bieżąco. Jeśli skończy się dana pozycja lub będziemy chcieli szybko usunąć wybrane potrawy po np. okresie świątecznym, takie modyfikacje wprowadzimy natychmiastowo w kilka sekund. Co więcej, własny sklep internetowy daje także możliwość wyboru dowolnego sposobu realizacji naszych zamówień, dzięki czemu klienci sami zdecydują czy chcą odebrać zamówienie osobiście w lokalu, czy może skorzystać z opcji dowozów.
QR code menu – nie tylko na święta!
Jak jeszcze bardziej uatrakcyjnić naszą świąteczną (i nie tylko!) ofertę w lokalu? Doskonale sprawdzi się do tego E-menu. Wystarczy, że na stolikach umieścimy specjalne QR code menu, które po zeskanowaniu telefonem przekieruje gości bezpośrednio do wirtualnej karty dań. W ten sposób klienci mogą wygodnie przeglądać ją z poziomu własnych smartfonów, a co więcej składać zamówienia i opłacać je w sposób całkowicie bezkontaktowy, ograniczając obsługę kelnerską do minimum.
Wirtualne menu umożliwia ponadto wprowadzenie dowolnej ilości kart w językach obcych. To szczególnie przydatna funkcjonalność w przypadku zagranicznych turystów, których obsługa nieraz bywa wyzwaniem i przyczyną niepotrzebnych nieporozumień. QR code menu pozwala dodawać karty dań w wielu językach, a także generować je na bieżąco, bez dodatkowych kosztów drukowania.
Projektując menu na święta, należy pamiętać o odpowiednim dostosowaniu naszej oferty zarówno do sprzedaży stacjonarnej, jak i online. W ograniczeniu wysokich kosztów związanych z przygotowywaniem karty i jej wydruku oraz w przyspieszeniu sprzedaży w lokalu mogą pomóc specjalne narzędzia, jak wirtualne menu, mobilni kelnerzy czy własny sklep online. Więcej o nich dowiesz się, odwiedzając stronę internetową.