Każdy biznes, aby mógł funkcjonować skutecznie, musi być odpowiednio zarządzany. Małe punkty sprzedażowe jak lodziarnie też stają przed tym obowiązkiem. Ale jak poradzić sobie z małą przestrzenią, niewielkim magazynem, a często i kilkoma lokalizacjami naszego biznesu? Co warto monitorować i jak najlepiej wykorzystać wszystkie pozyskane dane?
Dlaczego i co trzeba raportować?
Managerowie i właściciele często zapominają o tym, jak ważne dla każdego, nawet małego punktu, są regularne analizy. Dzięki nim możemy w pełni kontrolować stany magazynowe, popularność poszczególnych produktów czy sprawdzać, jak pracuje nasza kadra. Takie dane mogą zaowocować lepszymi decyzjami, poprawić jakość usług, a wreszcie zwiększyć zyski. Tradycyjne, ręczne sprawdzanie danych może jednak zniechęcać, bo cały proces często niepotrzebnie się wydłuża. Tu z pomocą przychodzi aplikacja GoManager, która gromadzi i dostarcza wszystkich niezbędnych danych na temat sprzedaży. W systemie można utworzyć także dowolne i bieżące raporty porównawcze. Dzięki nim możemy sprawdzać sprzedaż i pracę pomiędzy poszczególnymi pracownikami, produktami czy punktami, jeśli mamy przed sobą kilka lokalizacji. W ten sposób zyskujemy przydatne informacje, które pomogą nam lepiej przygotować się na dni, gdy sprzedaż może być większa, a także tworzyć precyzyjniejsze zamówienia i wyeliminować produkty, które nie najlepiej się sprzedają.
Kilka lokali i jeden system
Lodziarnie to bardzo często całe sieci lokali, niekiedy rozmieszczone nawet w kilku miastach. Jak najlepiej je kontrolować? W tym pomoże nam system sprzedażowy, umożliwiający zarządzanie wszystkim punktami, nawet gdy jesteśmy z dala od nich. Do takiej kontroli nie będzie potrzebny żaden dodatkowy sprzęt, bo biznes monitorować możemy tak naprawdę z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. System dostarczy nam przydatnych danych, pozwalających lepiej reagować na ewentualne problemy, które mogą pojawić się w danym punkcie, jak na przykład wszelkie informacje na temat zwiększonych strat towaru lub mniejszego zainteresowania niektórymi produktami. Ponadto aplikacja ułatwia także wprowadzanie wszelkich zmian i aktualizowanie menu czy cennika – dzięki niej wszystkie modyfikacje można wprowadzać zbiorczo i jednym kliknięciem.
Biznes sezonowy?
Często zdarza się, że lodziarnie otwierają swoją działalność tylko na sezon wiosenno-letni. Wówczas wykupywanie i płacenie za system w miesiącach, w których nie korzystamy z aplikacji, jest całkowicie nieopłacalne. GoPOS jest rozwiązaniem sezonowym, co oznacza, że z licencji możemy korzystać dowolnie, w tym także zawieszać ją na wybrane miesiące.
O czym jeszcze warto pamiętać przed otwarciem lodziarni? Więcej o przydatnych rozwiązaniach, które ułatwią zarządzanie małym punktem, można dowiedzieć się, odwiedzając stronę internetową GoPOS.