Prowadzenie i zarządzanie lokalem gastronomicznym nie jest proste, a jeśli połączymy to z działalnością hotelarską to tworzy nam się nie lada wyzwanie. Zaspokojenie potrzeb i oczekiwań klientów na tych dwóch polach, może być dość problematyczne, chyba że mamy odpowiednie wsparcie.
W tej sytuacji najlepiej sprawdzi się system Gastro wraz z system hotelowym CHART. Takie połączenie to kompleksowe rozwiązanie, które ułatwia zarządzanie i prace obiektu hotelowo-gastronomicznego. Każdemu właścicielowi i menedżerowi powinno przede wszystkim zależeć na stałym podnoszeniu efektywności pracy obiektu, dlatego w dalszej części artykułu dowiesz się jakie funkcjonalności oferują oba systemy!
Usprawnienie pracy restauracji z systemem Gastro
Zarządzanie jedną restauracją lub siecią restauracji? To nie problem z systemem Gastro – system oznacza w tym przypadku rodzinę narzędzi, które pozwalają na kontrolę i optymalizację poszczególnych elementów pracy w obiekcie gastronomicznym. Rozwiązanie to oferuje funkcjonalności, które wesprą Cię między innymi w: sprzedaży, prowadzeniu gospodarki magazynowej, ale również w analizach i sporządzaniu raportów. System integruje się z rozwiązaniami do zarządzania hotelem, dlatego jest to atrakcyjna propozycja dla obiektów, które oferują poza noclegiem również część gastronomiczną.
Efektywna sprzedaż z Gastro POS
Jednym z głównych elementów systemu Gastro, jest program Gastro POS. Odpowiada on przede wszystkim za sprawną obsługę sprzedaży poprzez ekran dotykowy. Intuicyjny interfejs, możliwość logowania użytkownika za pomocą odcisku palca, PINu lub karty magnetycznej, czy definiowanie uprawnień – to tylko kilka z wielu funkcjonalności jakie oferuje Gastro POS. Dla menedżera najważniejsze będą opcje pozwalające na monitorowanie czasu pracy i sprzedaży przez poszczególnego pracownika.
W przypadku łączonej działalności z hotelem, obsługa może połączyć rachunek za usługi gastronomiczne z płatnością za pobyt. Dodatkowo system pozwala na ustawienie limitów na sprzedaż danego artykułu lub zastosowania różnych poziomów cenowych dla danego produktu. Taka optymalizacja pozytywnie odbija się na zyskach lokalu, ponieważ do minimum ograniczamy straty. System Gastro POS jest idealny z punktu widzenia pracownika lokalu, jednak decydenci najbardziej docenią narzędzie…
…Gastro SZEF, czyli najlepszy przyjaciel menedżera
Zarządzanie restauracją to wyzwanie, które ułatwiają dostępne rozwiązania technologiczne – na przykład Gastro SZEF. To rozwiązanie usprawnia prowadzenie gospodarki magazynowej, inwentaryzacje, zarządzanie ofertą produktową lokalu oraz pozwala podejmować decyzję w oparciu o dane, dzięki rozbudowanej zakładce analiz i raportów. Narzędzie na bieżąco synchronizuje się z Gastro POS, dzięki czemu mamy ciągły dostęp do danych w czasie rzeczywistym. Ustawienie globalnej promocji czy happy hours z poziomu laptopa menedżera? Z Gastro SZEF to raptem kilka kliknięć.
Sprawna inwentaryzacja dzięki ICS
Inventory Control System powstało z myślą o zoptymalizowaniu procesu inwentaryzacji magazynu. Urządzenie mobilne wyposażone w moduł ICS z czytnikiem kodów kreskowych może być również używane z wagą. Pozwala to zminimalizować szansę błędu przy inwentaryzacji oraz przyśpiesza inwentaryzację produktów w formie płynnej, np. alkoholi – system „czyta” gramaturę bezpośrednio z urządzenia. Po uzupełnieniu stanu magazynowego dane wysyłane są na podłączone stanowisko POS i zostaje automatycznie wygenerowany elektroniczny dokument spisu.
Kontrola przepływu towarów w magazynie, kontroling kosztów ponoszonych przez restaurację oraz dokładna kontrola surowców w magazynie – to jedne z najważniejszych funkcjonalności ICS, ale nie wszystkie. Opisywany moduł najlepiej sprawdza się, jeśli zostaną wprowadzone kody kreskowe na produktach. W ten sposób poza przyśpieszeniem całego procesu przyjmowania dostaw zewnętrznych, przy okazji możemy weryfikować jej zgodność z zamówieniem.
Większa swoboda z mniejszym urządzeniem – poznaj miniPOS
Kompaktowe, mobilne stanowisko sprzedażowe? To możliwe z miniPOS, które może być zainstalowane na przenośnym urządzeniu z systemem Android. Jest to idealne rozwiązanie do restauracji, które w okresie letnim prowadzą ogródki restauracyjne, ale również dla lokali wielopoziomowych. Pozwala to na wprowadzenie zamówienia do systemu bezpośrednio przy składaniu zamówienia przez klienta. Innymi funkcjonalnościami, które z pewnością docenią kelnerzy i kelnerki są podgląd układu sali oraz podgląd do aktualnego statusu realizacji zamówienia. Urządzenie pozwala również na edycję zamówienia wedle wskazań klienta (dodanie, zmiana lub usunięcie składnika) lub na dodanie komentarza do zamówienia, które trafia na kuchnie. Urządzenie miniPOS pozwoli usprawnić pracę lokalu, dzięki szybszemu wprowadzaniu zamówień i lepszej komunikacji obsługi sali z kuchnią.
Prowadzisz hotel z restauracją? Mamy na to rozwiązanie
Opisywane powyżej urządzenia i funkcje należące do rodziny Gastro można połączyć z systemem do zarządzania hotelem Chart. Takie połączenie pozwala kompleksowo zarządzać obiektem hotelowym połączonym z restauracją i mieć kontrolę nad wszystkimi elementami prowadzonej działalności.
System Chart to między innymi rozwinięty moduł obsługi recepcji. Personel w sprawny sposób może przyjąć lub zmodyfikować istniejącą rezerwację oraz może mieć dostęp do informacji odnośnie obiektu, np. o tym czy dany pokój jest gotowy do sprzątania.
Zarządzaj pobytem i wyżywieniem jednocześnie
Integracja systemu Gastro z Chart pozwala usprawnić obsługę wyżywienia w obiekcie. Jedną z wielu funkcjonalności jakie wprowadza to połączenie rachunku Gościa, który otworzy w restauracji z rachunkiem jego pokoju. Pozwala to obsłudze sprowadzić wszystko do jednego rachunku, który jest wydawany kiedy Gość kończy swój pobyt. Inną funkcjonalnością jaką wprowadza integracja jest możliwość rabatowania. Personel może w dowolnym momencie przyznać rabat na kartę Gościa oraz edytować jego wartość. Dodatkowo już na etapie zamawiania pobytu przez Gościa, istnieje możliwość zaplanowania wyżywania dla odwiedzającego.
Rezerwacje miejsc i usług dodatkowych
System Chart wyposażony jest w moduł rezerwacji, którego funkcjonalność pozwala sprzedawać wewnątrz pokoju pojedyncze miejsca-łóżka. Pozwala to na elastyczne dostosowanie oferty do potrzeb Gości. Dzięki temu w pokoju możemy zameldować tylu Gości ile jest łóżek, co znacznie upraszcza obsługę w obiektach hostelowych, pensjonatach czy sanatoriach.
Z drugiej strony, Chart sprawdzi się jako system rezerwacji dla usług dodatkowych w hotelu, takich jak SPA, groty solne, sauny, ale również miejsca parkingowe. System daje pełną kontrolę nad ich obsługą m.in. poprzez możliwość ręcznych lub automatycznych zmian cen, dostosowania metody płatności (np. paragon, faktura lub obciążenie konta). Ilość zasobów jakimi można zarządzać dzięki systemowi Chart jest nieograniczona, więc sprawdzi się zarówno w małych i dużych obiektach.
Współpraca z innymi systemami
Rozwój technologii w branży hotelarskiej sprawił, że większość obiektów wymieniło tradycyjne zamki do drzwi na zamki elektroniczne. Pozwala to na porzucenie tradycyjnych kluczy na rzecz plastikowych kart magnetycznych, chipowych lub zbliżeniowych. Jest to coraz popularniejsze rozwiązanie, ponieważ pozwala przypisać kluczowi do drzwi dodatkowe funkcjonalności, np. przypisać z góry dostęp do siłowni lub SPA oraz dzięki niemu Gość może opłacić wizytę w hotelowej restauracji. Wszystko to jest możliwe, dzięki modułowi zamków, w który wyposażony jest system Chart.
Obiekt typu „smart”
Dzięki połączeniu systemu Chart i Gastro można w znaczny sposób usprawnić prowadzenie obiektu hotelowo-gastronomicznego. Pozwoli to na zoptymalizowanie pracy personelu oraz podniesienie jakości obsługi Gości. Integracja systemów z największymi portalami rezerwacyjnymi online oraz tymi ze strony internetowej obiektu pozwoli na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, co może bezpośrednio przełożyć się na zyski. System automatycznie aktualizuje dostępność pokoi i terminów oraz „ściąga” nowe rezerwację, przez co ryzyko błędu jest ograniczone do minimum, a obsługa może w tym czasie wypełniać inne obowiązki.