Jak stracić niemal 15 tys. zł. na dwóch składnikach? Nie popełniaj tego błędu 

0
1326
Fot.: cottonbro studio z Pexels httpswww.pexels.compl-plzdjeciekucharz-kuchnia-gotowanie-wewnatrz-4252146

Wyobraź sobie, że w swoim portfelu znajdujesz niespodziewanie kilkanaście tysięcy złotych. Niech rzuci kamieniem, kto nie ucieszyłby się z takiego prezentu od losu…. I choć jest to sytuacja mało prawdopodobna, to istnieje prosty sposób na zdobycie takich pieniędzy, a właściwie ich odzyskanie. To nie czary, ale wprowadzenie niewielkiej zmiany może przynieść nam niemal magiczne, finansowe efekty.  

Zużycie surowców. To naprawdę się liczy! 

Jeśli jesteś właścicielem, managerem lub szefem kuchni w restauracji, z pewnością wiesz, jak ważne jest zarządzanie finansami, zapasami i jakością produktu, który oferujesz. Wiele osób takich, jak Ty, popełnia jednak błąd, który co roku uszczupla zyski z prowadzenia lokalu nawet o dziesiątki tysięcy złotych. Jak to możliwe?

Za wszystko odpowiedzialne jest odpowiednie podejście do kontroli zużycia surowców. I nie chodzi tu jedynie o optymalizację zamówień czy zapasów poprzez pobieżne przeliczenie zapotrzebowania na składniki. Największe straty spowodowane są bowiem ich odmierzaniem “na oko” i bez należytej precyzji.

Aby lepiej zobrazować sytuację, wyobraźmy sobie pizzerię, która produkuje 100 pizz dziennie, z czego każda powinna składać się z 200 gramów pomidorów i 150 gramów sera. Jeśli personel nie liczy dokładnie zużycia tych składników, może dojść do sytuacji, w której na niektórych pizzach jest ich zbyt dużo. Załóżmy, że pizzeria kupuje pomidory za 5 zł za kilogram i ser za 20 zł za kilogram. Jeśli zużywa średnio o 10 procent obydwu tych składników więcej, niż potrzeba, oznacza to, że na każdej pizzy jest dodatkowe 20 gramów pomidorów i 15 gramów sera. To daje prosty rachunek, że pizzeria każdego dnia marnuje 2 kilogramy pomidorów i 1,5 kilograma sera, co kosztuje ją dodatkowo 40 zł dziennie. W skali roku to oznacza stratę niemal 15 tysięcy złotych, choć to zaledwie dwa składniki!

Fot.: cottonbro studio z Pexels httpswww.pexels.compl-plzdjecierece-kuchnia-gotowanie-wewnatrz-4253124

To właśnie wspomniany już prezent od losu, który odrzucamy na własne życzenie. Wprowadzenie do lokalu receptur i precyzyjne stosowanie się do określonych gramatur to nie tylko czysty zysk, ale również szereg innych korzyści.

Dzięki takiemu posunięciu możemy tworzyć dokładne analizy stanów magazynowych i na ich podstawie identyfikować najbardziej kosztowne składniki. To z kolei pozwoli nam dążyć do zmniejszenia kosztów ich zakupu, np. poprzez negocjacje z kluczowymi dostawcami, wybór tańszych zamienników o równie wysokiej jakości lub ograniczanie zapasów i unikanie strat.

Precyzyjne liczenie surowców wpływa też na poprawę jakości potraw. Dzięki temu restauracja może utrzymać spójność smaku i zapachu potraw, co jest kluczowe dla zadowolenia klientów i budowania ich lojalności.

Wprowadzenie ściśle określonych gramatur to także skuteczny sposób na oszczędność czasu pracowników. Dzięki dokładnym wyliczeniom możemy zautomatyzować wiele procesów, zminimalizować błędy i jednocześnie zwiększyć przepustowość kuchni, co pozwoli obsłużyć większą liczbę gości w ciągu dnia. A teraz pomyśl sobie, ile surowców w Twoim magazynie może przynieść Ci podobne oszczędności…

Zrezygnuj z tabelek. System wyliczy wszystko za Ciebie

Jeśli na myśl o żmudnym wprowadzaniu gramatur do arkusza kalkulacyjnego ogarnia Cię dreszcz, możesz już być spokojny. Z systemem cheff.it wszystkie informacje o stanie magazynu i recepturach używanych w lokalu zgromadzą się same. To bardzo proste! Wystarczy, że prześlesz faktury zakupowe, a informacje w nich zawarte zostaną pobrane automatycznie i pozwolą Ci w pełni kontrolować zużycie surowców. W tym samym narzędziu znajdziesz dogłębne analizy kluczowych wskaźników finansowych; precyzyjnie wyliczysz foodcosty; zautomatyzujesz remanenty, a nawet zarejestrujesz czas pracy swojego personelu.

Narzędzia i maszyny, które pomagają oszczędzać pieniądze i czas

Staranne wyliczenia to kluczowy krok do imponujących oszczędności. Warto jednak pamiętać o maszynach, które pozwolą jeszcze dokładniej sprecyzować, w jakich ilościach zużywasz surowce. Niezbędnym urządzeniem w każdej kuchni jest waga gastronomiczna z wysokim wskaźnikiem dokładności pomiaru. Pomocne okażą się również maszyny do wstępnej obróbki surowców, które automatyzują proces cięcia, krojenia, obierania, mieszania, blendowania, mielenia i podobnych czynności. Urządzenia te pozwolą zminimalizować ryzyko popełnienia błędu oraz odciążą pracowników, którzy będą mogli więcej czasu poświęcić na inne czynności.

Czas na zmiany? 

Jak się okazuje, precyzyjne liczenie zużycia surowców to nie tylko sposób na zwiększenie zysków, ale także na podniesienie standardu usług i zadowolenia klientów. Wprowadzenie ściśle określonych gramatur to prosta zmiana, która może przynieść ogromne korzyści każdej restauracji. Nie czekaj dłużej i zacznij odzyskiwać pieniądze, które każdego dnia tracisz na niepotrzebne marnotrawstwo. Kontroluj zużycie, osiągaj lepsze wyniki i zadowalaj nawet najbardziej wymagających gości. Nie pozwól, aby Twoje pieniądze lądowały w koszu na śmieci!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.