Zaczynamy cykl artykułów na temat zdjęć na profilach hoteli czy restauracji. W sieci jest wiele przykładów dobrze prowadzonych pod tym względem stron, jest też wiele takich zdjęć, które nigdy nie powinny się tam pojawić. Zebraliśmy kluczowe wskazówki, które mamy nadzieję pomogą Wam tworzyć jeszcze lepsze zdjęcia, które zachęcą gości do odwiedzin Waszego obiektu.
Na początek poprosiliśmy o komentarz i porady nie fotografa, ale osobę, która znana jest z tego, że zdjęcia na jego profilu wyglądają świetnie. Ma więc duże doświadczenie praktyczne, którym zechciał się podzielić. Będzie to Karol Weber, znany jako Inspektor Hotelowy oraz prowadzący bloga Enjoyyourstay. W tekście macie przykłady bardzo dobrze przygotowanych zdjęć, które Karol wybrał by Was zainspirować.
Goście indywidualni, zwłaszcza w obiektach wypoczynkowych, nie płacą po prostu za usługę noclegową, a za oryginalne i unikatowe przeżycia. Przeżycia będące ważnym elementem storytellingu marki hotelu. I na tym powinna się skupiać komunikacja wizualna, której celem jest inspirować gości i zachęcić do osobistego doświadczenia miejsca.
To poprzez kreacje w mediach społecznościowych, gościom składana jest obietnica wyjątkowych wrażeń. Zdjęcia i filmy promujące obiekt powinny opowiadać historię oraz wyrażać i wywołać emocje, a nie przedstawiać po prostu surowe wnętrza.
Według badań portalu Expedia – 25% podróżnych wybrało miejsce wypoczynku na podstawie inspiracji w mediach społecznościowych, a blisko 70% wybiera takie kierunki podróży, które będą się dobrze prezentowały na zdjęciach na Instagramie. Ludzie lubią dzielić się w sieci tym, co modne, piękne i unikalne.
Swoją popularność i renomę marki hotelowe zawdzięczają także konsekwentnej dbałości o spójną komunikację wizualną wysokiej jakości, o czym powinny szczególnie pamiętać hotele premium. Zdjęcia przykuwają uwagę bardziej niż tekst posta, dlatego konieczna jest inwestycja w porządny telefon z aparatem fotograficznym lub współpraca z fotografem.
Poza ogólnymi wnętrzami hotelu, widokami z okna pokoi, stołami z posiłkiem, czy strefę wellness z basenem, warto przedstawić barmańskie koktajle, detale wystroju (stylowy mebel, designerska lampa), sztukę (obrazy, grafiki, zdjęcia, rzeźby), otoczenie hotelu (park, ogród, plaża) i okoliczne atrakcje turystyczne. Uwagę przyciągają także ludzie na zdjęciach – goście i personel.
Ważne – należy pamiętać o odpowiedniej stylizacji wnętrza, wykadrowaniu i oświetleniu! Obecnym trendem jest zachowanie spójnego tonu kolorystycznego zdjęć, na przykład za pomocą filtrów.