Jak uniknąć strat w małej gastronomii?

0
542
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Niewielkie lokale gastronomiczne bardzo często borykają się z problemem wydajności i rentowności. Najczęstszym powodem są podstawowe obszary strat, których nie udaje się uszczelnić. Skutecznym wsparciem w tym zakresie mogą się okazać nowe technologie pomagające lepiej kontrolować procesy w restauracji, kawiarni czy pizzerii i zwiększać wydajność. Na jakich obszarach warto się skupić na początku oraz jak je uszczelnić zapobiegając nadmiernym kosztom?

POS – efektywność małych gastronomii

Prowadząc lokal gastronomiczny typu pizzeria, kawiarnia a nawet food truck masz ograniczoną ofertę, ale dziennie obsługujesz nawet kilkuset klientów. Zdajesz sobie sprawę, że efektywność i rentowność rzadko odstaje od większych, konkurencyjnych lokali. Jednak ze względu na niewielkie marże i rosnące koszty musisz być szczególnie czujnym aby zabezpieczyć podstawowe obszary strat, które mogą zagrozić kondycji finansowej.

Skutecznym wsparciem w tym zakresie okazuje się wykorzystanie nowoczesnych aplikacji, które pomagają lepiej zarządzać pracą a nawet zaoszczędzić. Takie rozwiązanie już teraz można wykorzystać bez konieczności posiadania rozbudowanego zaplecza sprzętowego. Umożliwia to nawet najmniejszym biznesom dostęp do profesjonalnych narzędzi, z których na co dzień korzysta już konkurencja. Funkcjonalności systemu chmurowego pozwalają uszczelnić nakłady związane z prowadzeniem gastronomii a ich wdrożenie nie wiąże się z dużymi nakładami finansowymi.

Dopasowanie do Twojego biznesu w kilu krokach

W pełni profesjonalne i rozbudowane systemy sprzedażowe to potężne narzędzia pozwalające zarządzać dużymi obiektami gastronomicznymi i sieciami obiektów. Alternatywą dla mniejszych biznesów są obecnie aplikacje działające w chmurze, które nie wymagają drogiego i specjalistycznego sprzętu. Intuicyjny i przystępny interfejs nie wymaga specjalistycznych oraz długich szkoleń, aby rozpocząć korzystanie z oprogramowania. Jego obsługa jest w zasięgu przeciętnego użytkownika smartfona. Dla przedsiębiorcy prowadzącego lokal gastronomiczny oznacza to nie tylko mniejszy nakład inwestycyjny w sprzęt, ale również w szkolenia z zakresu jego obsługi. Wysoka rotacyjność pracowników i często sezonowy tryb pracy małej gastronomii nie są już problemem. Najnowsze rozwiązania dostosowują się do specyfiki branży. Nie wymagają dużych nakładów inwestycyjnych, a dostęp do zasobów można uzyskać w elastycznym abonamencie miesięcznym.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Waste management i kontrola produktów

Aplikacja wspierająca sprzedaż w lokalu gastronomicznym to nie tylko narzędzie do przyjmowania i rozliczenia płatności. Jej funkcjonalność pomaga również w bieżącym zarządzaniu zasobami produktowymi. Według raportu Banków Żywności gastronomia w Polsce odpowiada za ponad milion ton zmarnowanej żywności. Wynika to najczęściej z dwóch powodów — zbyt dużych porcji oraz zbyt dużego zatowarowania na zapas. Dzięki aplikacji możesz uszczelnić swój magazyn kontrolując na bieżąco jego stan i zapotrzebowanie. Generowane w dowolnym momencie raporty pokażą ci bezwzględne dane dotyczące rozbieżności między produktami zużytymi do przygotowania dań, a zakupami.

Optymalne zarządzenie menu

Mając do dyspozycji dane o bieżącym zatowarowaniu i najbardziej pożądanych przez klientów pozycjach z menu możesz pójść o krok dalej i wprowadzić popularne QR menu. Dzięki temu nie tylko unikniesz nakładów na kosztowną poligrafię, ale podasz swoim klientom kartę dań w najbardziej przejrzystej i przystępnej formie. Możesz dowolnie optymalizować swoje menu dostosowując je pod kątem cen i składników, aby zapewnić najwyższą wydajność i opłacalność. Dodatkowy moduł dostępny w ramach aplikacji umożliwia również bezpośrednie zamówienie i rozliczenie płatności za zamówienie. Tylko ta jedna funkcjonalność pozwala zaoszczędzić 30-50 proc. kosztów związanych z obsługą klienta. W zachodnich krajach rozliczanie płatności poprzez QR code jest jedną z najszybciej rozwijających się form dokonywania transakcji. Pozwala to nie tylko na szybką i wygodną realizacje usługi gastronomicznej, ale także na odciążenie personelu. Szacuje się, że w ciągu najbliższych lat wzrost tego typu płatności ma wynieś aż 240 proc. Z pewnością warto przygotować się na ten trend korzystając z dostępnych aplikacji sprzedażowej jak LSI Cloud.

Rozpoczęcie pracy z systemami chmurowymi jest bardzo łatwe i niesie za sobą wiele korzyści – ograniczenie kosztów działalności, zwiększenie przychodów i szybsza obsługa Gości to tylko top trzy na dłuższej liście. Jedną z największych zalet jest jednak to, że możesz zarządzać swoim biznesem w jednym miejscu, o wiele efektywniej nie tracąc czasu na nużące raportowanie i analizy.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.