Jak uniknąć strat w małej gastronomii?

0
510
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Niewielkie lokale gastronomiczne bardzo często borykają się z problemem wydajności i rentowności. Najczęstszym powodem są podstawowe obszary strat, których nie udaje się uszczelnić. Skutecznym wsparciem w tym zakresie mogą się okazać nowe technologie pomagające lepiej kontrolować procesy w restauracji, kawiarni czy pizzerii i zwiększać wydajność. Na jakich obszarach warto się skupić na początku oraz jak je uszczelnić zapobiegając nadmiernym kosztom?

POS – efektywność małych gastronomii

Prowadząc lokal gastronomiczny typu pizzeria, kawiarnia a nawet food truck masz ograniczoną ofertę, ale dziennie obsługujesz nawet kilkuset klientów. Zdajesz sobie sprawę, że efektywność i rentowność rzadko odstaje od większych, konkurencyjnych lokali. Jednak ze względu na niewielkie marże i rosnące koszty musisz być szczególnie czujnym aby zabezpieczyć podstawowe obszary strat, które mogą zagrozić kondycji finansowej.

Skutecznym wsparciem w tym zakresie okazuje się wykorzystanie nowoczesnych aplikacji, które pomagają lepiej zarządzać pracą a nawet zaoszczędzić. Takie rozwiązanie już teraz można wykorzystać bez konieczności posiadania rozbudowanego zaplecza sprzętowego. Umożliwia to nawet najmniejszym biznesom dostęp do profesjonalnych narzędzi, z których na co dzień korzysta już konkurencja. Funkcjonalności systemu chmurowego pozwalają uszczelnić nakłady związane z prowadzeniem gastronomii a ich wdrożenie nie wiąże się z dużymi nakładami finansowymi.

Dopasowanie do Twojego biznesu w kilu krokach

W pełni profesjonalne i rozbudowane systemy sprzedażowe to potężne narzędzia pozwalające zarządzać dużymi obiektami gastronomicznymi i sieciami obiektów. Alternatywą dla mniejszych biznesów są obecnie aplikacje działające w chmurze, które nie wymagają drogiego i specjalistycznego sprzętu. Intuicyjny i przystępny interfejs nie wymaga specjalistycznych oraz długich szkoleń, aby rozpocząć korzystanie z oprogramowania. Jego obsługa jest w zasięgu przeciętnego użytkownika smartfona. Dla przedsiębiorcy prowadzącego lokal gastronomiczny oznacza to nie tylko mniejszy nakład inwestycyjny w sprzęt, ale również w szkolenia z zakresu jego obsługi. Wysoka rotacyjność pracowników i często sezonowy tryb pracy małej gastronomii nie są już problemem. Najnowsze rozwiązania dostosowują się do specyfiki branży. Nie wymagają dużych nakładów inwestycyjnych, a dostęp do zasobów można uzyskać w elastycznym abonamencie miesięcznym.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Waste management i kontrola produktów

Aplikacja wspierająca sprzedaż w lokalu gastronomicznym to nie tylko narzędzie do przyjmowania i rozliczenia płatności. Jej funkcjonalność pomaga również w bieżącym zarządzaniu zasobami produktowymi. Według raportu Banków Żywności gastronomia w Polsce odpowiada za ponad milion ton zmarnowanej żywności. Wynika to najczęściej z dwóch powodów — zbyt dużych porcji oraz zbyt dużego zatowarowania na zapas. Dzięki aplikacji możesz uszczelnić swój magazyn kontrolując na bieżąco jego stan i zapotrzebowanie. Generowane w dowolnym momencie raporty pokażą ci bezwzględne dane dotyczące rozbieżności między produktami zużytymi do przygotowania dań, a zakupami.

Optymalne zarządzenie menu

Mając do dyspozycji dane o bieżącym zatowarowaniu i najbardziej pożądanych przez klientów pozycjach z menu możesz pójść o krok dalej i wprowadzić popularne QR menu. Dzięki temu nie tylko unikniesz nakładów na kosztowną poligrafię, ale podasz swoim klientom kartę dań w najbardziej przejrzystej i przystępnej formie. Możesz dowolnie optymalizować swoje menu dostosowując je pod kątem cen i składników, aby zapewnić najwyższą wydajność i opłacalność. Dodatkowy moduł dostępny w ramach aplikacji umożliwia również bezpośrednie zamówienie i rozliczenie płatności za zamówienie. Tylko ta jedna funkcjonalność pozwala zaoszczędzić 30-50 proc. kosztów związanych z obsługą klienta. W zachodnich krajach rozliczanie płatności poprzez QR code jest jedną z najszybciej rozwijających się form dokonywania transakcji. Pozwala to nie tylko na szybką i wygodną realizacje usługi gastronomicznej, ale także na odciążenie personelu. Szacuje się, że w ciągu najbliższych lat wzrost tego typu płatności ma wynieś aż 240 proc. Z pewnością warto przygotować się na ten trend korzystając z dostępnych aplikacji sprzedażowej jak LSI Cloud.

Rozpoczęcie pracy z systemami chmurowymi jest bardzo łatwe i niesie za sobą wiele korzyści – ograniczenie kosztów działalności, zwiększenie przychodów i szybsza obsługa Gości to tylko top trzy na dłuższej liście. Jedną z największych zalet jest jednak to, że możesz zarządzać swoim biznesem w jednym miejscu, o wiele efektywniej nie tracąc czasu na nużące raportowanie i analizy.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.