Jak zapanować nad statusami sprzątanych pokoi?

0
919
Fot.: Materiały prasowe hotellion

Zorganizowanie sprawnej komunikacji pomiędzy recepcją, a działem houskeepingu, niejednemu dyrektorowi czy kierownikowi tych działów spędza sen z oczu. Jeszcze w przypadku, kiedy wyjazdów i przyjazdów w danym dniu jest niewiele, da się to jakoś rozsądnie opanować. Jednak kiedy mamy dzień z wyjazdami i przyjazdami na cały obiekt, jest duża szansa, że pojawi się chaos. Czy istnieje sposób, aby zapanować nad statusami sprzątanych pokoi?

Komunikacja na linii recepcja – housekeeping

Można śmiało powiedzieć, że ile hoteli, tyle rozwiązań. W jednych recepcja kontaktuje się z housekeepingiem za pomocą telefonów lub SMSów, w innych z użyciem krótkofalówek, w jeszcze innych to przedstawiciel housekeepingu zagląda co jakiś czas do recepcji, informując o statusie sprzątania opuszczonych przez Gości pokoi i otrzymując w zamian informację o tym, jakie kolejne pokoje się zwolniły.

Często w takich sytuacjach pojawia się chaos i zamieszanie, a statusy pokoi są mylone lub źle wprowadzane. Podobnie jest zresztą w przypadku samych przygotowań do sprzątania. Najczęściej recepcja przygotowuje raport sprzątania pokoi w formie papierowej na nocnej zmianie, a to sprawia, że często nieuwzględniane są późniejsze zmiany, takie jak late checkout, czy przedłużenie pobytu.

Czy istnieje sposób, aby rozwiązać problem komunikacji między recepcją i housekeepingiem? Jak najbardziej – można do tego wykorzystać hotelowy PMS. Jednak nie wszystkie systemy mają możliwość korzystania z nich mobilnie (na telefonie komórkowym, czy tablecie), szybkiej zmiany statusów pokoi, czy sprawnego przekazywania informacji pomiędzy działami.

hotellion dla housekeepingu

Twórcy systemu PMS hotellion wzięli pod uwagę także i to zagadnienie. Pozwala na bieżąco planować, przeglądać i edytować informacje dotyczące sprzątania pobytowego południowego i wieczornego. Umożliwia zarówno ręczną, jak i automatyczną zmianę statusów pokoi, adekwatnie do bieżącej sytuacji.

Co więcej, system pozwala na generowanie tzw. raportu pokojowych, który zawiera wszelkie dane niezbędne do przygotowania pokoju przed przyjazdem gościa oraz w trakcie jego pobytu. Umożliwia też wprowadzanie własnych notatek, co pozwala usprawnić komunikację na linii recepcja – housekeeping. W przypadku wystąpienia usterek hotellion pozwala na szybkie oznaczanie pokoi jako out of order i out of service, a także na błyskawiczną identyfikację pokoi z takim statusem przez recepcję.

Ma także jeszcze jedną, bardzo przydatną funkcję – w kompleksowy sposób obsługuje sytuacje zagubienia w hotelu przedmiotów przez Gości. Ewidencjonuje informacje o zagubieniu/znalezieniu rzeczy przez Gościa, Pracownika recepcji lub działu Obsługi pięter, a także o wydaniu znalezionych przedmiotów.

Dzięki temu zarówno recepcja, jak i housekeeping bez problemu zapanują nad statusami sprzątanych pokoi.

hotellion to nowoczesny system PMS pozwalający na najbardziej wydajne zarządzanie hotelem. PMS Labs, twórca hotelliona, od 27 lat specjalizuje się w zwiększaniu wydajności i wyzwalaniu potencjału firm i hoteli poprzez zastosowanie rozwiązań informatycznych, które usprawniają zarówno zarządzanie, jak i codzienną pracę szeregowych pracowników. Firma ma za sobą setki wdrożeń, a dla dziesiątek firm stale korzysta z usługi wsparcia. Lista firm, dla których PMS Labs pracuje, obejmuje znane na całym świecie marki. Wdrożenia oparte są tylko i wyłącznie na własnych rozwiązaniach oraz solidnych i doświadczonych partnerach, oferujących najlepsze rozwiązania na rynku. hotellion to profesjonalny program do zarządzania hotelem powstały na bazie doświadczeń menedżerów pracujących w najlepszych polskich hotelach. Więcej informacji na www.hotellion.pl lub pod nr telefonu +48 32 279 22 50.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.