Opcja dowozów posiłków do klienta (delivery) jest możliwością, dzięki której restauratorzy mogą rozwijać swoje biznesy i cieszyć się dodatkowym źródłem dochodów. Zamówienia online są coraz popularniejsze wśród konsumentów, co wiąże się z rozrostem tego rynku.
Kanał delivery zyskuje coraz większą popularność. Obecne pokolenie jest bardzo mocno związane z tą usługą. Coraz częściej zdarza się, że młodzi ludzie nie potrafią gotować i stawiają na znacznie wygodniejszą opcję, jaką jest zamówienie gotowego posiłku prosto do domu. Dodatkowo pandemia, z którą się zmagaliśmy, również przyzwyczaiła nas do tego typu zamówień i teraz trudno nam z nich zrezygnować.
W związku z tym, że sektor dostaw cieszy się powodzeniem, a prognozy dotyczące jego dalszego rozwoju są pozytywne, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie takiej opcji do swoich restauracji. Obecnie rynek oferuje nam wiele możliwości i dostępnych narzędzi dla tego sektora. Wybór odpowiedniego rozwiązania dla naszej firmy jest niezwykle istotny. Warto dokładnie przeanalizować wszystkie dostępne opcje, zapoznać się z ich plusami i minusami, a dopiero potem podjąć decyzję, w jaki sposób chcemy realizować usługę. Należy przemyśleć wszystkie aspekty zarówno po to, aby przyjmowane zamówienia były rentowne, jak i w celu zadowolenia konsumenta.
O tym, że rozwiązanie delivery przynosi zyski restauratorom, świadczy mi.in. fakt, że wiele lokali, które zdecydowały się na tę opcje dopiero podczas pandemii, teraz nadal z niej korzysta, widząc znaczne zwiększenie przychodów.
Więcej o tym, dlaczego warto dostosować swoją restaurację do nowego rynku i w jaki sposób najlepiej się za to zabrać, mówią w poniższej rozmowie z Rafałem Krzyckim: Grzegorz Kożuchowski z firmy GoPos oraz Grzegorz Aksamit, reprezentujący firmę Stava.