Jak zarobić na programie partnerskim w gastronomii?

0
1135
Fot.: materiały GoPOS

Program partnerski to sposób na dodatkowe wynagrodzenie dla afiliantów. Proste zasady, brak skomplikowanych umów i ukrytych kosztów często stają się głównym motywem do podjęcia tego typu współpracy. Czym są programy afiliacyjne, jakie korzyścią posiadają i gdzie nawiązać dziś współpracę partnerską w branży HoReCa?

Czym jest program partnerski?

Program partnerski, inaczej afiliacyjny, to model promocji i współpracy między wydawcą (partnerem) a reklamodawcą (firmą). Zadaniem afilianta jest polecanie produktów reklamowanej przez niego firmy w zamian za określone wynagrodzenie finansowe. Taki typ wspólnych działań może przybierać różne formy i zachodzić zarówno w sieci, jak i poza nią, poprzez wszelkiego typu słowne polecenia w branży czy sektorach pokrewnych. Ich ogromnym atutem jest także brak ukrytych i dodatkowych kosztów oraz proste formalności.

Korzyści programów afiliacyjnych

Głównym wyznacznikiem tego typu partnerstwa jest to, że przynosi ono obustronne korzyści – zarówno dla partnera, jak i reklamodawcy. Po pierwsze określona firma może promować swoje usługi, korzystając z nieograniczonej ilości partnerów, a przez to szybko zwiększać swoją sprzedaż, łatwo docierać do nowych klientów i poprawić poziom swojej rozpoznawalności. Wielu klientów coraz chętniej korzysta z poleceń, a w związku z tym częściej decyduje się na zakup zarekomendowanych produktów.

Dla partnerów takie działania to oczywiście dodatkowy zysk finansowy, który najczęściej opiera się na wypłacie – w przypadku skutecznej sprzedaży – określonej prowizji. Otrzymują oni ponadto szereg materiałów reklamowych i narzędzi, które ułatwią mu promowanie produktów. W przypadku działań w sieci korzyści mogą wiązać się ze zwiększoną ilością odwiedzin i ruchu na stronie, czy większą czytelnością bloga. Tego typu współpraca to ponadto minimum formalności, które często ustalane są tak naprawdę indywidualnie oraz brak jakichkolwiek kosztów za kampanię, w których nie dochodzi do sprzedaży. Poza tym można liczyć na nawiązanie długofalowych relacji, które w przyszłości mogą zaowocować innymi działaniami.

Gdzie nawiązać współpracę partnerską?

Pierwszą z możliwości jest podjęcie wspólnych działań w sieci. Do tego doskonale nadadzą się blogi tematyczne. Dobry content może dziś skutecznie przyciągnąć klientów, a taką współpracę charakteryzuje dwustronna korzyść – dla partnera większa czytelność, a dla reklamującego poprawa i wzrost rozpoznawalności. Inna opcja to portale branżowe, które często zrzeszają wiele firm. Mimo dużej konkurencji one także mogą stać się źródłem skutecznych działań, gdyż wielu potencjalnych klientów z konkretnej branży, odwiedza tego typu witryny. Im reklama będzie skuteczniejsza, tym większa szansa na sprzedaż z sukcesem. Sprawdzić mogą się także witryny oferujące kupony rabatowe. Zniżki zachęcają do zakupów i skutecznie motywują zwłaszcza tych wahających się konsumentów. Jeśli otrzymają oni unikalny i atrakcyjny kod, działający tylko i wyłącznie na określonej stronie, wspólnik może cieszyć się większym ruchem i zainteresowaniem, a reklamodawca – sprzedażą.

Afiliacje mogą być nawiązywane także poza Internetem. Skuteczna promocja partnerska może odbywać się np. poprzez słowne polecanie produktów lub przekazywanie kontaktów do firmy. W takim przypadku ważne, aby posiadać w swoim otoczeniu wielu potencjalnych klientów z branży lub sektora pokrewnego, których mogłaby zainteresować oferta promowanych przez nas produktów. Kontakty do takich osób można przekazywać bezpośrednio do niej, a w przypadku sprzedaży z sukcesem, także cieszyć się odpowiednim wynagrodzeniem.

Fot.: GoPOS

Do jakiego programu partnerskiego dołączyć w branży HoReCa?

Jeśli działasz w sektorze HoReCa i chciałbyś dołączyć do programu afiliacyjnego, taką współpracę możesz nawiązać z firmą GoPOS. W swojej ofercie posiada ona szeroką ofertę partnerską, która może odbywać się zarówno w sieci, jak i poprzez polecanie usług firmy potencjalnym klientom. Ten drugi sposób szczególnie sprawdzi się, jeśli sam jesteś właścicielem lokalu, pracujesz jako kelner lub kucharz i znasz osoby w branży, które byłyby chętne wypróbować jej ofertę. Wynagrodzenie, które będziesz otrzymywać za polecenie reklamowanych rozwiązań i ich skuteczną sprzedaż, obejmuje wypłatę stałej, ustalonej prowizji. Współpraca może zostać także nawiązana na tle wspólnych działań w sieci. W tym przypadku mogą to być blogi, portale branżowe lub witryny oferujące kupony rabatowe.

Program partnerski to świetny sposób na szybki i łatwy zysk w branży. Jeśli zastanawiasz się nad przystąpieniem do jednego z nich, sprawdź ten oferowany przez GoPOS. Więcej o szczegółach współpracy dowiesz się, odwiedzając stronę internetową.

Fot.: GoPOS



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.