Jak zarządzać siecią lokali? Sposoby na skuteczną kontrolę

0
1002
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Zarządzanie punktem gastronomicznym to spore wyzwanie. Sprawa staje się jeszcze bardziej skomplikowana w przypadku sieci lokali, zwłaszcza gdy punkty są rozmieszczone w różnych miastach. Jak sprawnie kontrolować każdy z lokali i wykorzystywać pozyskane dane tak, aby biznes regularnie generował zyski?

Sieć lokali – wyzwanie, przy którym warto trzymać rękę na pulsie
Każdy manager wie, że regularna kontrola działań firmy to klucz do sukcesu. W przypadku sieci lokali nie jest to jednak takie proste. Ciężko jest skutecznie wszystko kontrolować, gdy każdy z punktów znajduje się w innym miejscu, a nawet w innym mieście. Sieć lokali to oczywiście szansa na większe zyski, lecz zarządzanie kilkoma punktami wymaga znacznie więcej pracy oraz odpowiedniej logistyki. Czy jednak trzeba wszystkim zajmować się samodzielnie? Skuteczne zarządzanie wspomogą odpowiednie systemy. Które dokładnie narzędzia wybrać, prowadząc sieć lokali?

Stała kontrola ilości surowców
Kilka punktów to kilka magazynów, które wymagają stałej kontroli. Regularny monitoring pozwala efektywniej planować wydatki lokalu oraz w odpowiednim czasie uzupełniać wszystkie braki. Rozwiązaniem usprawniającym zarządzanie nawet kilkoma magazynami jest GoStock. Aplikacja zapewnia stały wgląd do stanów magazynowych każdego z prowadzonych punktów oraz umożliwia regularną kontrolę ilości surowców. Takie informacje pozwalają szybciej reagować w nagłych sytuacjach. Gdy np. w jednym z punktów skończy się dany produkt, a w innym wciąż jest go sporo, warto szybko przerzucić towar między magazynami a tym samym nie wstrzymywać sprzedaży w żadnym z lokali.

Wygodne porównania danych z każdego lokalu
Zarządzając siecią lokali, warto porównywać dane dotyczące każdego z punktów. Takie analizy pozwalają sprawdzić, który lokal generuje największe zyski, jakie pozycje z menu goście wybierają najczęściej oraz skontrolować ogólny obrót w każdym punkcie. Na decyzje klientów oraz ogólny sukces i zysk danego punktu wpływa jednak wiele różnych czynników jak np. lokalizacja, odległość od miejsc turystycznych oraz obecność konkurencyjnych lokali. Aby biznes dobrze prosperował w każdych warunkach, warto skorzystać z systemu GoManager, który dostarcza przydatnych raportów porównawczych w dowolnej konfiguracji. Takie rozwiązanie pozwala łatwiej podejmować przyszłe decyzje jak np. zmiana menu czy wprowadzanie specjalnych promocji.

Skuteczne zarządzanie personelem
Stała kontrola pracowników to kolejny ważny element efektywnego zarządzania każdym lokalem. Jednak będąc z dala od lokalu, ciężko jest ocenić, kto i jak pracuje lub regularnie spóźnia się do pracy. Z odpowiednim systemem zarządzania pracownikami staje się dużo łatwiejsze, nawet na odległość. Narzędzie zapewnia wgląd do najważniejszych danych dotyczących kadry. Funkcja logowania pozwala sprawdzić, kto już rozpoczął pracę. To szczególnie przydatna opcja zwłaszcza w kontekście kontroli spóźnień. Jednorazowa niepunktualność nie stanowi większego problemu, jednak gdy zdarza się to częściej w każdym z prowadzonych punktów, straty mogą być naprawdę spore. Dzięki aplikacji możemy kontrolować moment rozpoczęcia i zakończenia pracy każdego z członków zespołu. System gromadzi te dane w jednym miejscu, a następnie wylicza przepracowany czas z dokładnością co do minuty. Dzięki temu pensje wypłacane są za faktycznie poświęcony na pracę czas, co pozwala na większe oszczędności.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Monitoring zamówień i dostaw online
Sprzedaż posiłków przez Internet to bardzo popularny sposób na większy przychód i pozyskanie szerszego grona klientów. Dla wielu biznesów gastronomicznych prowadzących sprzedaż online, w szczególności w kilku lokalach, problematyczną kwestią są dowozy i praca dostawców. Kontrola każdego z nich oraz comiesięczne, a czasem nawet cotygodniowe rozliczenia stanowią spore wyzwanie. Skuteczne zarządzanie dostawcami zapewnia aplikacja dla kierowców. Pozwala na monitoring każdego zamówienia nawet po opuszczeniu lokalu, a także daje dostęp do ilości przepracowanych przez kierowców godzin. Dzięki temu rozliczenia dostawców stają się szybsze i prostsze.

Regularna kontrola lokalu stanowi klucz do efektywnie działającego biznesu. Prowadząc kilka punktów, warto korzystać z odpowiednich narzędzi usprawniających zarządzanie, a tym samym – zapewniających większe zyski. Więcej informacji na temat nowoczesnych systemów zarządzania znajduje się na stronie GoPOS.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.