Truizmem będzie stwierdzenie, iż wszystko kosztuje, ale taka jest prawda i dotyczy ono również czystości. Wiadomo, że każdy z nas, czy to przedsiębiorca, czy osoba fizyczna, szuka oszczędności i dobrych okazji, jednak należy pamiętać, że nie zawsze patrzenie tylko na koszty jest rozwiązaniem. Dyrektor czy właściciel hotelu musi z jednej strony dbać o finanse, a z drugiej cały czas czuwać nad standardami w swoim obiekcie.
Co wpływa na optymalizację kosztów utrzymania czystości?
Optymalizacja kosztów czystości wiąże się nie tylko z korzystną ceną produktów. Jest bowiem wiele elementów składowych, które w połączeniu z dobrą ceną mają wpływ na gospodarność hotelu. Wśród najważniejszych z nich wymienić należy: współpracę z dostawcą, który w kompleksowy sposób będzie w stanie obsłużyć obiekt w zakresie utrzymania czystości, wydajność produktów, zastosowanie systemów dozujących do najczęściej używanych preparatów, spersonalizowane plany higieny, przeszkolenie personelu z zakresu stosowania chemii profesjonalnej, przeprowadzanie okresowych kontroli pracy personelu oraz zużycia preparatów.
Bardzo ważne jest, aby temat sprzątania, utrzymania czystości i chemii nie był pomijany przy podejmowaniu znaczących decyzji, gdyż właściwe dopasowanie środków i procedur związanych ze sprzątaniem to nie tylko zadowolony ze stanu czystości Gość, ale i lepiej gospodarujący hotel.
Dostawca – Producent
Pierwszym krokiem do zoptymalizowania kosztów utrzymania czystości jest wybór dostawcy, który w kompleksowy sposób będzie w stanie obsłużyć hotel – czyli poza dostarczeniem pełnej gamy produktów, zarówno chemicznych, higienicznych, jak i wszelkich akcesoriów i sprzętów, zagwarantuje nam również wszelkie usługi związane m.in. z doradztwem i szkoleniami. Tak właśnie działa Gricard Polska.
Warto też zwrócić uwagę na to, czy dostawca jest producentem np. sprzedawanej chemii. W takiej sytuacji hotel ma gwarancję niższych cen – dostawca nie musi nikomu płacić marży. Firma będąca producentem środków czystości posiada ponadto wyspecjalizowany dział osób, które czuwają nad jakością produktów, ich wydajnością i są w stanie reagować na indywidualne potrzeby klientów (dostosowując wybrane preparaty pod wymagania danego obiektu, zarówno pod względem składu chemicznego, jak i np. opakowań). Gricard Polska posiada swój zespół chemików i technologów, który stale wprowadza nowe i ulepsza istniejące produkty, tak aby wyjść naprzeciw wszelkim oczekiwaniom Klientów. Dysponuje własną recepturą, wypracowaną w toku wieloletnich prac, która testowana jest w warunkach rzeczywistych, specyficznych dla branży HoReCa, dzięki czemu możliwe jest osiągnięcie bardzo wysokiej skuteczności sprzątania.
Wybierając jednego partnera w zakresie utrzymania czystości, gwarantującego kompleksowe zaopatrzenie oraz usługi wspomagające utrzymanie czystości, hotel oszczędza również czas swojego personelu, który do tej pory przeznaczany był na zamawianie środków od różnych dostawców, szukanie nowych rozwiązań, czy też na samodzielne próby poradzenia sobie z nietypowymi problemami trudnych powierzchni.
Dobór asortymentu
Firma będąca jednocześnie sprzedawcą i producentem zatrudnia przeważnie specjalistę-technologa, który przed jakąkolwiek sprzedażą zapoznaje się z obiektem, jego indywidualnymi potrzebami, czy problemami, jakie ma personel sprzątający. Niejednokrotnie przeprowadza testy na trudnych powierzchniach w celu ustalenia najskuteczniejszych preparatów, bez konieczności zakupu chemii przez klienta. Dopiero po dokładnym zbadaniu danego hotelu dobierany jest cały asortyment. Specjalista taki ustala, które preparaty bardziej opłaca się zakupić w formie gotowej, a które w koncentracie (w zależności od potrzeb klienta). W przypadku preparatów skoncentrowanych technolog ustala stopień ich rozcieńczenia – dla osiągnięcia jak najlepszych efektów czystości, jak i ekonomicznych. Dodatkowo osoba taka może również dobrać dla hotelu odpowiedni system dozujący, dzięki któremu sam proces rozcieńczania, dozowania, jak i kontroli nad zużyciem preparatu jest dużo łatwiejszy.
Dobry partner, poza dobraniem takiego systemu, powinien również go zamontować, przetestować, serwisować oraz przeszkolić personel sprzątający w zakresie jego używania. W kolejnym etapie współpracy hotel otrzymuje spersonalizowany, szyty na miarę plan higieny, który ma ułatwić pracownikom wybór odpowiedniego produktu, podpowiedzieć sposób użycia i jednocześnie zapobiec wykorzystaniu np. środka do sanitariatów do umycia podłóg.
Zapraszamy do zapoznania się z aktualnym katalogiem firmy dedykowanym sektorowi HoReCa: http://www.gricard.pl/katalogi/katalog-horeca. Gricard Polska – producent profesjonalnych środków czystości dla sektora HoReCa.