Każdy restaurator, który oferuje swoje dania w sieci musi pamiętać o zapewnieniu odpowiednich dowozów. To właśnie od tego aspektu zależeć będzie, jak szybko i sprawnie klienci otrzymają zamówione pozycje i czy dotrą one do nich w należytej formie. Jakie modele dostaw masz do dyspozycji? Które z nich wdrożyć, by sprostały wymaganiom Twojego lokalu?
Dowozy z gastronomii – które opcje wybrać wybrać?
Otwarcie własnego sklepu internetowego lub stworzenie profilu na platformie portalu zewnętrznego to dopiero początek Twojej własnej przygody w świecie delivery. Jeśli ten etap masz już za sobą, teraz niezbędnym będzie zastanowić się, jak dostarczać zamówienie do klientów. Jakie opcje są dostępne? Sprawdźmy!
Prywatni kurierzy zatrudnieni u Ciebie
Pierwsza możliwość to zatrudnienie własnych pracowników, którzy będą wykonywać funkcję kierowcy. Wybór kandydata na to stanowisko będzie wówczas zależeć tylko od Ciebie. Własny kurier to pewność co do jakości świadczonych usług, ponieważ najczęściej taki pracownik będzie poświęcać się pracy tylko w Twoim lokalu. Pamiętaj, że realizując dowozy samodzielnie musisz zapewnić odpowiedni pojazd, ubezpieczyć go oraz uwzględnić regularne przeglądy. Kolejna kwestia to następna pensja dla pracowników oraz ryzyko ich nagłych nieobecności i zwolnień. Ponadto problematyczna może też okazać się nieregularność zamówień składanych online. W takim przypadku, mogą zdarzyć się dni, gdy kurier będzie mieć do zrealizowania zaledwie kilka dostaw, co nie będzie opłacalne, biorąc pod uwagę ponoszone przez Ciebie koszty.
Zewnętrzni dostawcy – prawdziwi eksperci w branży delivery
Dostawy możesz powierzyć też firmie zewnętrznej, przykładowo firmie Stava, która swoje oddziały ma już w zdecydowanej większości polskich miast. W takim modelu po Twojej stronie leży tylko i wyłącznie przygotowywanie dań, gdyż ich dowozami do klientów zajmą się kompleksowo zewnętrzni dostawcy. To także znacznie większa wygoda i często większa oszczędność – powierzając dowozy firmie kurierskiej ponosisz koszty tylko za faktycznie zrealizowane dostawy. Nie musisz też martwić całą logistyką – zakupem samochodu czy skutera, ustalaniem grafików, zatrudnieniem wystarczającej ilości personelu czy dbaniem o swoje pojazdy.
Co jeszcze mogę zrobić, by realizować dostawy w mgnieniu oka?
Gdy przeanalizujesz już dostępna opcje i zdecydujesz się wybrać model najlepiej dopasowany do potrzeb Twojego lokalu, warto wspomóc sprzedaż online, inwestując w przydatne narzędzia. Jeśli będziesz dowozić za pomocą prywatnych dostawców postaw na aplikację dla kierowców. Dzięki niej będziesz w stanie śledzić lokalizację swojego pracownika i na bieżąco kontrolować jego pracę. Dodatkowo będziesz mógł także jeszcze szybciej rozliczać kierowców na podstawie przepracowanych godzin, kilometrów lub dostarczonych zamówień.
Wybierając drugi model dostaw szczególnie przydatne będą integracje z zewnętrznymi portalami, jak Ubier Eats oraz firmami kurierskimi. Dzięki nim napływające zamówienia będziesz w stanie odbierać od razu na POS i jeszcze wygodniej przypisywać je do kurierów danej firmy. Realizacja zamówień stanie się szybsza, a Ty zyskasz dodatkowy czas, który z powodzeniem wykorzystasz na pozostałe czynności w lokalu. Dostępne w systemie dane pozwolą Ci także śledzić wiele przydatnych informacji, jak na przykład tych dotyczących stref, do których dowozisz najczęściej, czy źródeł, które generują u Ciebie największe przychody.
Działaj online z sukcesem, dzięki praktycznym poradom od specjalistów w branży
Realizując sprzedaż online musisz zadbać o wiele aspektów. Na szczęście coraz więcej dostępnych na rynku narzędzi może znacząco ułatwić Ci to zadanie. Tylko jak się w tym wszystkim nie pogubić i wybrać to, co faktycznie usprawni Twoje działania w sieci? W tym wszystkim pomoże Ci nowy, bezpłatny e-book Delivery od firmy GoPOS. Znajdziesz w nim zbiór najważniejszych rozwiązań dla sprzedaży online, które pomogą Ci wyróżnić ofertę w sieci i zwrócić uwagę konsumentów. Ponadto dowiesz się jeszcze więcej o zatrudnianiu własnych kierowców, jak i współpracy z firmą kurierską, dzięki praktycznym wskazówkom, którymi dzieli się firma Stava. Darmowy egzemplarz e-booka można pobrać, klikając w baner poniżej.