Sezon letni 2023 przyniósł wiele wyzwań dla branży hotelowej nad polskim morzem. Mimo kapryśnej pogody i innych przeciwności, Hotel Cesarskie Ogrody*** w Świnoujściu zakończył ten okres z sukcesem. Dyrektorka hotelu, Joanna Pender, dzieli się swoją analizą i spostrzeżeniami na temat minionego sezonu.
„Lato nad polskim morzem, w szczególności przełom lipca i sierpnia nie rozpieszczało pogodą,” zaczyna Pender. „To niewątpliwie odwiodło Gości rezerwujących pobyty z krótkim wyprzedzeniem od podjęcia decyzji o pobycie nad najszerszą w Polsce plażą.” Dyrektorka zwraca uwagę na spadek kursu euro w stosunku do złotówki, co uczyniło zagraniczne destynacje bardziej atrakcyjnymi cenowo.
Jednakże, jak podkreśla Pender, istnieją pozytywne aspekty: „Zwiększenie dostępności miasta Świnoujście poprzez otwarcie tunelu pod Świną miało wpływ na zmiany dotyczące kierunków, z których przyjeżdżają nasi Goście, np. z Czech.”
„Pomimo niższego obłożenia niż w roku 2022 (87% – spadek o 3 p.p.), dynamiczne zarządzanie ceną noclegu i usług powiązanych pozwoliły na osiągnięcie wyższego poziomu ADR (wzrost o 3,5 p.p., w segmencie indywidualnym ). Działania te nie tylko wyrównały, ale również pozwoliły na nieznaczną zwyżkę poziomu RevPar (Y2Y +1,1p.p.). Niekorzystne warunki pogodowe, aktywna polityka up-sellingu i obsługi Gości In-House zapewniły skok poziomu TRevPar (Y2Y +2,5p.p.). Sezon letni zamykamy średnim pobytem na poziomie 4,84 dnia.” – dodaje Joanna Pender.
Dyrektorka z optymizmem patrzy w przyszłość, zwracając uwagę na inwestycje hotelu w optymalizację kosztową: „Hotel Cesarskie Ogrody** w ostatnim czasie poczynił szereg inwestycji, które przyniosą korzyści w przyszłości.”*