Kilka prostych sposobów na usprawnienie pracy swojego zespołu w gastronomii

0
1260
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Sukces restauracji to suma działań całego personelu pracowniczego. Czynności, które nasi pracownicy wykonują od lat, warto jednak ciągle usprawniać. Tylko wówczas wtedy jakość biznesu może stale się poprawiać, a kadra – odczuwać jeszcze większą satysfakcję z wykonywanych zadań. Obecnie rynek dostarcza pracownikom szereg możliwości i narzędzi, dedykowanych różnym stanowiskom – kelnerom, kucharzom, kurierom czy managerom. W co warto zainwestować i jakie narzędzia wybrać?

Kelner

Praca kelnerów to istotny element w każdej restauracji. Klient podczas wizyty w lokalu najczęściej “spotyka się” tylko z obsługą kelnerską, która determinuje w ten sposób całokształt jego wrażeń. Jeśli kelnerzy do przyjęcia zamówienia używają tradycyjnych karteczek, można zaryzykować stwierdzenie, że ta nie spełnia oczekiwań naszych gości. Dlaczego? Bo taki sposób znaczenie opóźnia cały proces obsługi, wzmaga ryzyko pomyłek i po prostu źle wygląda. W usprawnieniu pracy kelnerów mogą pomóc rozwiązania technologiczne, jak na przykład mobilny kelner. Dzięki wyposażeniu pracowników w tablety, czas potrzebny na obsługę naszych klientów może skrócić się o 30%, a wszystkie przyjęte zamówienia trafią bezpośrednio na kuchnię, bez konieczności ich każdorazowego dostarczania. Aplikacja posiada graficzny pogląda serwowanych dań, co pozwala na wygodne prezentowanie gościom wszystkich pozycji, eliminując nieporozumienia czy błędne przyjęcie zamówienia. Prosty interfejs aplikacji sprawia, że jej obsługa nie będzie wyzwaniem nawet dla nowych pracowników. Spośród innych zalet warto wymienić jeszcze szybsze rozliczenia klienta, z funkcją dowolnego podziału rachunków i możliwość konfiguracji dowolnych metod płatności, w tym tradycyjnej gotówki, BLIK, karty płatniczej, przelewu lub vouchera.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Kucharz

Bez kucharzy nie będzie istnieć właściwie żadna restauracja. Ich praca zależy od wielu czynników, ale poza odpowiednimi przyrządami gastronomicznymi czy wysokiej jakości składnikami, na kuchni powinien znaleźć się także system KDS. Umożliwia on przyjmowanie zamówień bezpośrednio na ekranie telewizora lub tabletu w kuchni, dzięki czemu kucharze nie muszą martwić się ryzykiem błędnego odczytania czy przyjęcia w nieprawidłowej kolejności zamówienia. Narzędzie pozwala zwiększyć komfort personelu, minimalizuje pomyłki i przyspiesza cały proces obsługi klienta. Przyjęte zamówienia wyświetlają się w kolorach, które zmienią się w zależności od statusu. Jeśli danie będzie już przygotowane wystarczy, że kucharz kliknie w określoną pozycję, a taka informacja trafi bezpośrednio do kelnera. Odpowiedni system na kuchni to wygoda pracy dla niemal całego personelu, a przede wszystkim satysfakcja dla klienta, który szybciej otrzyma upragnione zamówienie.

Kurier

Praca kurierów wymaga dużej logistyki. Jeśli nie zapewnimy pracownikom odpowiednich narzędzi, obsługa i dostawy mogą nie spełnić oczekiwań klientów, co skutkować może negatywnymi opiniami i brakiem ponownych zamówień z naszego lokalu. Pomocną w usprawnieniu pracy kierowców będzie dedykowana im aplikacja. Przede wszystkim pozwala ona dowolnie rozdzielać zamówienia i szybko przypisywać je do wolnych kurierów. Dzięki aplikacji otrzymujemy stały pogląd lokalizacji oraz tego, co dzieje się z dostawą. System wskaże także najszybszą trasę do miejsca dostarczenia zamówienia, co zwiększy komfort pracowników, a klientom przyniesie jeszcze szybszą dostawę.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Manager

Na obowiązki managera składa się mnóstwo czynności, których być może na pierwszy rzut oka wcale nie widać. Ich wykonanie jest jednak kluczowe dla dobrze prosperującego biznesu. Aby usprawnić wszystkie niezbędne obowiązki warto postawić na specjalną aplikację, która pozwoli zarządzać lokalem na bieżąco, z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie. System dostarczy wszystkich najważniejszych raportów, w tym porównawczych na przykład pomiędzy poszczególnymi pracownikami, źródłami sprzedaży czy produktami. Dużym ułatwieniem będzie też możliwość szybkich rozliczeń pracowniczych według zmian i stanowisk, co w skali miesiąca pozwala zaoszczędzić do 65% potrzebnego na nie czasu.

Automatyzacja to ważny krok w branży gastronomicznej. Nowe technologie pozwalają odciążyć pracowników i przyspieszyć ich działania, co przekłada się na większy komfort pracy, a w rezultacie – lepiej działający biznes. Więcej o dostępnych funkcjonalnościach, usprawniających poszczególne stanowiska pracownicze można dowiedzieć się tutaj.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.