Kiosk hotelowy usprawnia pracę recepcji i zapewnia komfort Gościom. Nadaje również nowoczesny wizerunek. Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy jest to opłacalne rozwiązanie – zapraszamy do lektury!
Obsługa na najwyższym poziomie
Błyskawiczna obsługa to gwarancja zadowolenia Gościa. Dlatego coraz więcej hotelarzy decyduje się na kioski samoobsługowe. Dzięki nim, każdy szybko i bezproblemowo może samodzielnie przeprowadzić proces zameldowania (check-in) i wymeldowania (check-out) bez kontaktu z recepcją. Dotyczy to nie tylko Gości z wcześniejszą rezerwacją, ale również typu Walk-in. Jak to działa?
Jak działa samoobsługowa recepcja
Wystarczy kilka kliknięć, aby samoobsługowy kiosk automatycznie wydał kartę, bądź wydrukował kod do zamków elektronicznych. Co z płatnością? Dzięki wbudowanemu terminalowi, Gość również może dokonać jej samodzielnie za pomocą karty płatniczej. Następnie, błyskawicznie uzyskuje dostęp do zamówionego pokoju. Jeżeli życzy sobie otrzymać fakturę na e-mail – również nie ma problemu! To kolejny element usprawniający meldunek. Nie trzeba podchodzić do recepcji. Wystarczy zaznaczyć odpowiednią opcję na ekranie.
Inną zaletą kiosku jest jego intuicyjna obsługa − interfejs zazwyczaj opiera się na przejrzystej ikonografii. Dzięki temu, można z łatwością wybrać określone funkcje i uniknąć nieporozumień. Dotyczy to również Gości zagranicznych, którzy mogą zmienić język aplikacji.
Kiosk hotelowy to inwestycja
Jeśli jesteś właścicielem hotelu, w którym jest dużo pokoi, to z pewnością wiesz, że administracja jest skomplikowana. Jest w nią zaangażowany wieloosobowy zespół. Obiekty, które posiadają kiosk hotelowy, nie potrzebują tak licznego personelu. Dużą część pracy wykonuje inteligentny system. Dzięki temu, obsługa Gości jest sprawna i prosta. Zmniejsza się też zapotrzebowanie na pracowników niższego szczebla, co szybko rekompensuje inwestycję w kiosk hotelowy. Można też postawić na zatrudnienie tylko wyspecjalizowanego personelu. Takiego, który posiada wysokie kompetencje w dziedzinie hotelarstwa i turystyki. Niewątpliwie, taka opcja zwiększa standard obsługi na innych obszarach.
Jak wiadomo, w obecnych czasach rynek pracy jest rozchwiany. Dlatego zdolny do ciągłego funkcjonowania system informatyczny jest na wagę złota. Gwarantuje stabilne funkcjonowanie obiektu niezależnie od okoliczności. Dzięki temu, ewentualne braki kadrowe spowodowane pandemią nie są problemem. To jeszcze nie koniec korzyści płynących z posiadania kiosku hotelowego.
Darmowa powierzchnia reklamowa
Kiosk hotelowy to rozwiązanie, które nie tylko ułatwia obsługę Gości i pomaga oszczędzać pieniądze. To także doskonałe miejsce na reklamę. Na monitorze można wyświetlać informacje o obiekcie, dodatkowych usługach (zabiegi SPA, wypożyczenie sprzętu, gastronomii), aktualnych promocjach lub akcjach specjalnych. Każdy Gość podczas meldowania na pewno zauważy tego rodzaju komunikaty i często ma możliwość zakupu oferty bezpośrednio przez kiosk.
Inne zalety posiadania kiosku
Wirtualna recepcja pozytywnie wpływa również na wizerunek hotelu. W jaki sposób? Nadaje mu nowoczesny wygląd. Kioski można dostosować do indywidualnych potrzeb zarówno pod względem wizualnym (kolor, rozmiar, sposób montażu), jak i technicznym (np. wbudowane moduły kart lojalnościowych, czy też terminale płatnicze).
Według branżowych badań, Goście najbardziej cenią sobie w obiektach nowe technologie i bezpieczeństwo. Kiosk hotelowy wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. W szczególności w czasach pandemii, w których wiele osób woli bezkontaktową obsługę.
Jak widzisz, decydując się na wdrożenie wirtualnej recepcji, możesz sporo zyskać. Twój obiekt będzie posiadać innowacyjne rozwiązanie. Dzięki niemu, Twoi Goście będą czuli się swobodnie i komfortowo, a obsługa będzie na najwyższym poziomie. Tym samym, zwiększysz zadowolenie z pobytu i szansę, że Gość będzie do Ciebie wracać.
Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź https://positivehotel.pl/kiosk-hotelowy-samoobslugowy/