KRYZYS czy ODBUDOWA? Jaka jest kondycja przemysłu spotkań i wydarzeń w dwa lata po wybuchu pandemii? Ruszyła ankieta, która pozwoli odpowiedzieć na te pytania.
Jakie jest prawdziwe oblicze Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Czy mamy do czynienia z rozwarstwieniem branży? Wiele branż działających w sektorze spotkań i wydarzeń nie zdążyła jeszcze wyjść z kryzysu pandemicznego i musiała zmierzyć się z kryzysem wywołanym wojną w Ukrainie. Inne natomiast maja trudność z nadążeniem za odbudowującym się popytem. Brakuje pracowników, wolnych terminów i dostępnych lokalizacji do realizacji wydarzeń.
Niestety, ostatnie miesiące zdają się też pokazywać, że firmy zajmujące się organizacją targów, kongresów, konferencji międzynarodowych a także firmy transportowe zaczynają coraz boleśniej odczuwać dodatkowo skutki konfliktu w Ukrainie, wchodząc de facto płynnie z kryzysu pandemicznego w kryzys humanitarny. Ograniczenie pomocy rządowej do marca 2021 przy utrzymanych do czerwca obostrzeniach ciągle odbija się na ich kondycji.
Problemy z jakimi mierzą się firmy z pozostałych obszarów przemysłu spotkań to rosnące ceny usług, niedostępne przestrzenie eventowe, wykorzystywane na różne sposoby w związku z wojną w Ukrainie, trudność w odbudowie ograniczonych w pandemii zespołów, zmniejszony rynek podwykonawców usług, niejasny obraz Polski jako miejsca organizacji wydarzeń. Czy firmy te będą w stanie odbudować swój potencjał przed pandemiczny?
Chcąc pokazać prawdziwy obraz obecnej kondycji naszego sektora oraz zlokalizować największe problemy w 2 lata po wybuchu pandemii COVID-19 i 2 miesiące po rozpoczęciu wojny w Ukrainie, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether zaprasza firmy z branży do badania, którego celem będzie realna ocena skuteczności narzędzi pomocowych oraz sprawdzenie obecnej kondycji sektorowej. Chcemy zebrać szczegółowe informacje i podzielić się skalą wyzwań z decydentami oraz rynkiem, nagłośnić realne zagrożenia, z jakimi borykamy się już trzeci rok.
„Sytuacja przemysłu spotkań i wydarzeń jest złożona, są firmy, które działają na maksymalnych obrotach i mają problem z zaspokojeniem popytu, ale również takie, które napotykają na obiektywne problemy w realizacji wydarzeń, wynikające ze skutków wojny w Ukrainie, m.in. niedostępne miejsca eventowe, kongresowe i noclegowe.
Wśród przemysłu spotkań i wydarzeń są również podsektory najbardziej dotknięte kryzysem, które cierpią ze względu na niemożność odbudowania popytu. To organizatorzy turystyki przyjazdowej obsługujący grupy klientów zagranicznych, korporacje międzynarodowe, czy też przewoźnicy autokarowi. W przypadku tych firm dodatkowym problemem jest to, że tarcze kryzysowe zakończyły się przedwcześnie, w marcu 2021 roku, kiedy realizacje niektórych wydarzeń możliwe były od czerwca, a niektóre rynki nie otworzyły się w pełni do dzisiaj.
Wszystko to powoduje, że jesteśmy w momencie zwrotnym. Tym bardziej ważne jest zbadanie firm z sektora przemysłu spotkań i wydarzeń i zdiagnozowanie sytuacji. Dzięki temu przedsiębiorcy, ale także decydenci będą w stanie podejmować racjonalne decyzje wpływające na rozwój branży.
Zachęcam do udziału w ankiecie przedsiębiorców, abyśmy mogli postawić trafną diagnozę” – mówi Łukasz Adamowicz, Prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether.
Badanie będzie trwało do końca czerwca 2022 r.!
Anonimowe dane zbierane są w ankiecie dostępnej tutaj.