Zgodnie z wymaganiami POT, kandydat powinien posiadać dyplom magistra, korzystać z pełni praw publicznych, nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo, posiadać minimum pięć lat stażu pracy w jednej z kilku dziedzin takich jak: turystyka, marketing, sprzedaż, public relation i administracja publiczna oraz mieć co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym, udokumentowana biegłość języka obcego oraz posiadać prawo jazdy kategorii B.
Dodatkowym i jednocześnie obowiązkowym warunkiem udziału w rekrutacji jest przedstawienie 3-5 stronicowej pracy pisemnej na temat: „Koncepcja realizacji założeń strategicznych komunikacji marketingowej w latach 2019-2020 na wybranym rynku”. Lista szczegółowych wymagań oraz dokumentów, które należy przedstawić komisji, znajduje się na stronie POT.
Kandydaci muszą wykazywać się wiedzą z takich dziedzin jak: marketing, turystyka, zarządzanie projektami czy znajomość prawa zamówień publicznych.