Na Walnym Zgromadzeniu Członków IGGP, które odbyło się 26 czerwca 2024 roku pod przewodnictwem Sławomira Grzyba, dotychczasowy zarząd i rada IGGP zostali odwołani. Nowymi członkami zarządu zostali Renata Kamienik, Sławek Grzyb i Darek Achtelik, a nową przewodniczącą rady IGGP Patrycja Ptaszek-Strączyńska.
Wydarzenie to nie przeszło bez echa. Środowisko gastronomiczne wyraziło swoje niezadowolenie i zaniepokojenie, co zaowocowało natychmiastowymi reakcjami kluczowych partnerów IGGP.
Na wpis zarządu IGGP szybko zareagowało Stowarzyszenie Kucharzy Polskich, które w swoim komentarzu jasno zakomunikowało wycofanie się z partnerstwa z IGGP z powodu niejasności związanych z odwołaniem dotychczasowego zarządu, który według stowarzyszenia działał wzorowo. W podobnym tonie wypowiedziało się Stowarzyszenie Euro-Toques Polska oraz Zarząd OSSKIC, który wprost oskarżył nowych członków zarządu IGGP o rujnowanie prób integracji środowiska gastronomicznego poprzez swoje działania.
Komentarze użytkowników pod wpisem na fanpage’u IGGP również nie pozostawiały złudzeń co do atmosfery panującej wokół tych zmian. Jeden z komentujących pytał o dalsze losy pozwów zbiorowych za straty poniesione w wyniku lockdownów w czasie pandemii COVID-19, podczas gdy kolejny wyraził swoje zaniepokojenie, pytając, „co tam się dzieje?”.
Zmiany w zarządzie IGGP rodzą wiele pytań dotyczących przyszłości tej organizacji. Co stanie się z pozwami zbiorowymi skierowanymi przeciwko skarbowi państwa, które były koordynowane przez poprzednie władze IGGP? Pozwy te miały na celu rekompensatę za bezpodstawne, zdaniem powodów, wprowadzenie lockdownów i zamykanie gastronomii, co doprowadziło do znacznych strat finansowych właścicieli lokali gastronomicznych.
Czy nowy zarząd będzie kontynuował walkę o odszkodowania dla przedsiębiorców? Jakie są ich plany na przyszłość w kontekście integracji środowiska gastronomicznego, które już teraz okazuje swój zdecydowany sprzeciw wobec przeprowadzonych zmian?
Nowe władze IGGP stoją przed ogromnym wyzwaniem, aby odzyskać zaufanie środowiska gastronomicznego. Czy będą w stanie zrealizować cele, które przyświecały ich poprzednikom, jednocześnie wprowadzając nowe, skuteczne strategie rozwoju? Czy organizacja zdoła utrzymać swoje dotychczasowe partnerstwa, czy może straci je na rzecz konkurencyjnych inicjatyw?