Kontrowersyjny projekt uchwały dotyczący pracowników i pracodawców

0
1510

Na stronach Sejmu pojawił się kontrowersyjny projekt uchwały, który ma regulować zasady testów covidowych dla pracowników, ale także odszkodowanie w przypadku zarażenia się wirusem w pracy.

W skrócie przedstawiamy o co w nim chodzi, a pełny dokument znajdziecie na końcu artykułu.

Według złożonego projektu pracownikowi ma przysługiwać prawo do nieodpłatnego testu na obecność Covid-19 conajmniej raz w tygodniu. Pracodawca będzie mógł zażądać od swojego pracownika, w terminie wyznaczonym z wyprzedzeniem, nie krótszym jednak niż 48 godzin, nie częściej niż raz w tygodniu, podania informacji o posiadaniu negatywnego wyniku testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 wykonanego nie wcześniej niż 48 godzin przed jego okazaniem. Jednym słowem pracodawca będzie mógł żądać co tydzień okazania testu przez pracownika.

Jeśli pracownik zarazi się w pracy będzie mógł otrzymać nawet 15 tysięcy zł odszkodowania od kolegów z pracy, którzy go zarazili, a nie poddali się testowi na COVID-19. Jeśli pracodawca nie skorzysta z prawa do żądania wykonania testu (conajmniej raz w tygodniu) przez zatrudnionych u niego pracowników, wówczas to on decyzją wojewody zapłaci 15 tysięcy odszkodowania zakażonemu pracownikowi. Ma to być narzędzie motywujące pracodawców do systematycznego żądania od pracowników wykonywania testów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.