Oczywistą zaletą leasingu jest inwestowanie bez wydawania gotówki. Zamiast jednorazowego dużego wydatku, firma korzysta z leasingowanego sprzętu, płacąc stałą ratę. LSI Software, we współpracy z firmą Grenke, przygotowało odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w temacie leasingu dla gastronomii.
Na czym polega leasing operacyjny i czym różni się od kredytu?
Leasing operacyjny to najczęściej wybierana forma leasingu w Polsce. Polega on na przekazaniu klientowi prawa do korzystania z danego przedmiotu na określony czas, podczas gdy prawo własność należy do firmy leasingowej. Natomiast po zakończeniu umowy (ostania rata) sprzęt przechodzi w posiadanie klienta. Dodatkowo, w leasingu operacyjnym klient jest zwolniony z obowiązku wyliczania amortyzacji, którą prowadzi za niego firma leasingowa, a cała rata może zostać wliczona do kosztów uzyskania przychodów.
Leasing jest również prostszy do uzyskania ze względu na mniejszą ilość formalności (w porównaniu chociażby do kredytu). Cała procedura może być zrealizowana nawet w jeden dzień roboczy na podstawie wniosku leasingowego do 70 000 netto.
Kto może skorzystać z leasingu?
Leasing operacyjny przeznaczy jest wyłącznie dla przedsiębiorców i nie ma znaczenia w jakiej formie prowadzona jest działalność – czy jest to jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna czy spółki kapitałowe. Warunkiem jest to, że leasingowany produkt powinien generować już dochód, a firma powinna działać minimum 6 miesięcy. W przypadku start-upu jest możliwość przygotowania umowy leasingowej z poręczaniem innego podmiotu.
Co można wziąć w leasing?
Z leasingu można skorzystać w przypadku bardzo rożnych inwestycji, m.in.: oprogramowanie, sprzęt IT, serwery czy kasy fiskalne online. Warto wspomnieć, że oprogramowanie może być finansowane w ten sposób nawet do 100% wartości.
Dlaczego warto wziąć leasing?
Cykliczne inwestycje w sprzęt IT są konieczne, aby utrzymać firmową infrastrukturę na właściwym poziomie, a nowoczesny sprzęt to szybsza i wygodniejsza praca, mniejsze ryzyko awarii, opóźnień czy utraty danych. Wymiana całej infrastruktury to jednak spore obciążenie finansowe. Dlatego dobrym pomysłem jest przeznaczenie własnego kapitału na bieżące wydatki, a dodatkowo skorzystanie z leasingu operacyjnego. Koszt nowego sprzętu rozkłada się na wiele miesięcy i jest przewidywalny. Na koniec umowy możemy, ale nie musimy, wykupić sprzęt od leasingodawcy. Co więcej, klienci mogą liczyć również na finansowanie przy zerowej wpłacie własnej, a także dedykowane ubezpieczenie sprzętu.
Na rynku gastronomicznym konkurencja jest ogromna, dlatego też tak ważne jest budowanie przewagi na każdym możliwym polu. Takie prowadzenie można uzyskać między innymi dzięki wyposażeniu firmy w nowoczesny sprzęt, właśnie dzięki leasingowi. Aby jeszcze uprościć cały proces, można wybrać leasing online, gdzie wszystkie formalności można załatwić za pośrednictwem specjalnej platformy – wniosek wypełnia się online, a umowa dostarczana jest pocztą lub kurierem.
Jak wygląda proces leasingowy w LSI Software?
• kontakt telefoniczny, mailowy bądź przez formularz kontaktowy na www
• przekazanie kontaktu do klienta odpowiedniemu doradcy
• prezentacja naszych rozwiązań w siedzibie klienta lub online
• przygotowanie przez doradcę oferty na moduły systemu Gastro oraz sprzęt
• po akceptacji klienta przygotowanie oferty leasingowej i złożenie wniosku
Czas wydania decyzji może się różnić w zależności od stopnia skomplikowania wniosku oraz kwoty leasingu, ale niektóre wnioski rozpatrywane są już nawet w ciągu 1 dnia roboczego.
Leasing operacyjny jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla klientów, którzy nie chcą lub nie mogą sobie pozwolić na jednorazowe inwestowanie dużych kwot. W przypadku rozwiązań sprzętowych czy systemowych warto skorzystać z oferty i doświadczenia firm wyspecjalizowanych w danej dziedzinie.
Nie wiesz czy to rozwiązanie jest dla Ciebie? Skonsultuj to z nami – chętnie doradzimy najlepszą formę finansowania dla Ciebie!