PKP Intercity podaje, że od początku stycznia do końca października br. obsłużono już 38,7 mln pasażerów. To dwumilionowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zarząd spółki przewiduje, że przyszły rok stanie się rekordowym dla firmy, co uwidacznia się już teraz, wszak rokrocznie obserwujemy istotne natężenie kolejowego ruchu pasażerskiego.
Równocześnie krajowy przewoźnik udoskonala usługi i otwiera coraz więcej połączeń. Nowy rozkład jazdy, który wejdzie w życie już 9 grudnia, wymaga również uruchomienia większej liczby pociągów. Od przyszłego miesiąca będą zatem kursowały ok. 383 maszyny, czyli o 23 więcej niż na chwilę obecną.
PKP Intercity jest polskim przewoźnikiem kolejowym założonym w 2001 roku. Firma świadczy usługi dalekobieżnych przewozów pasażerskich – pośpiesznych i ekspresowych. Obecnie kolejowa spółka realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii pod nazwą „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”.
W 2018 r. podpisaliśmy lub rozszerzyliśmy umowy na zakup lub modernizację taboru, o wartości ponad 2,05 mld zł. Niemal 1,7 mld zł przeznaczyliśmy na nowoczesne wagony. Nowy i zmodernizowany tabor będzie obsługiwał kilkadziesiąt pociągów w całej Polsce. https://t.co/X9MIifwJoR pic.twitter.com/Dib7ET5JRN
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) November 20, 2018