Zapraszamy na kolejne spotkanie LIVE, 01 kwietnia (środa) o godzinie 20:00. Dziś Rafał Krzycki przedstawi wyniki ankiety dotyczącej planów wakacyjnych Polaków.
Skąd wziął się pomysł na przeprowadzenie ankiety? Opowiada jej twórca Kamil Maroszek dyrektor Hotelu Pod Jedlami w Wiśle:
„Osoby zarządzające hotelami oraz Revenue Managerowie w naszej branży działają na podstawie danych historycznych, które przekuwają w predykcje dotyczące popytu na usługi hotelu w przyszłości. Przewidywania te pomagają w tworzeniu zawartości oferty i determinują politykę cenową hotelu. Nasz aktualny dramat ma dwa podstawowe aspekty – po pierwsze totalny brak przychodu, po drugie niemożność przewidywania przyszłego popytu. Co ciekawe i – wydawałoby się – niemożliwe, nie wiemy też jakie będzie nasze otoczenie konkurencyjne! Mamy teraz dwa wyjścia – opcja pierwsza to nie robić nic – stać z przerażeniem w miejscu, czekając na koniec epidemii, by po opadnięciu kurzu ocenić jakie wywołała skutki. Opcja druga – próbować. Nasza ankieta jest właśnie próbą – chcemy sprawdzić jakie są aktualnie nastroje turystyczne. Co ważne – po zgromadzeniu wyników z niemal 3000 ankiet już teraz wiemy, że odpowiedzi na niektóre pytania będą zadziwiające i inspirujące do działania. Chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona wypełniających – tylko wtedy będzie można wyciągnąć rozsądne wnioski z badania. Zdecydowanie chcielibyśmy powtórzyć ankietę przynajmniej raz, prawdopodobnie po świętach wielkanocnych, by zobaczyć jak bardzo rozwój sytuacji wpłynął na deklaracje ankietowanych. Choć oczywiście ankiety nie możemy traktować jako przeprowadzone zgodnie z regułami badanie naukowe czy socjologiczne – liczymy na to, że wnioski pozwolą hotelom lepiej przygotować się do wakacji, jesieni czy zimy. Możemy zdradzić, że na dzień dzisiejszy definitywną rezygnację z wyjazdu wakacyjnego deklaruje zaledwie 17% ankietowanych. Trzeba również pamiętać, że część z nich nie zamierzała wyjeżdżać, więc realny wpływ epidemii na decyzje wakacyjne wydaje się być niewielki. Warto jednak podkreślić, że sytuacja będzie się zmieniać – jesteśmy przekonani, że zaniechanie wyjazdu w ankiecie ponowionej za miesiąc zdeklaruje znacznie wyższa ilość osób. Inna ciekawa obserwacja: zaledwie 23% osób deklaruje, że kluczowa jest możliwość bezkosztowej anulacji na krótko przez datą wyjazdu. Analizując wyniki ankiety postaramy się wyciągnąć jak najwięcej wniosków, które mogą pomóc hotelarzom. Jako inicjator ankiety, a jednocześnie dyrektor hotelu wypoczynkowego w miejscowości turystycznej, mam ogromną nadzieję, że dostaniemy szansę wdrożenia ich w życie”.
Pytania można wysyłać na naszego maila [email protected]. Będzie można je zadać także podczas trwania audycji. Komentarze można dodawać na profilu Horeca Business Club Do zobaczenia!
Jak się uda to polecę na Kanary enterem tak jak w tamtym roku. Ale na razie nic nie planuję. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie