Według danych zebranych przez firmę OAG, dostawcę cyfrowych systemów informacji dla branży lotniczej, LOT boryka się z coraz większą niepunktualnością przelotów. Dane wskazują, że w czerwcu jedynie 59% rejsów dotarło do celów na czas. Ponadto wzrosła liczba odwołanych lotów do 3,6%, co oznacza, że ponad 300 tys. pasażerów musiało się borykać z opóźnieniami lub odwołanymi lotami.
Punktualność linii lotniczych w czerwcu. W całej Europie nie wyglądało to dobrze. LOT nie był najgorszy, ale niestety w dolnej części tabelki. Więcej: https://t.co/9mRZGkJVbT Zobaczymy jak będą wyglądały kolejne miesiące @RynekLotniczy pic.twitter.com/F7voAZXpjz
— Lukasz Malinowski (@Lukasz_Malin) July 5, 2018
Problemy polskiego przewoźnika mogą być również wywołane konfliktami z załogą, która wprawdzie niedawno zrezygnowała ze strajków, lecz nie rozwiązało to wszystkich nieporozumień. LOT nie ucieka jednak od problemów i tłumaczy, że część z nich wzięła się m.in. z opóźnień w dostawie samolotów Embraer 195, których dostarczono tylko dwa z sześciu zamówionych.
PLL LOT zapewnia, że pracuje nad poprawieniem sytuacji i szybkim rozwiązaniem problemów. Jednym z doraźnych pomysłów było wypożyczenie na krótki termin dodatkowego Dreamlinera. Warto przypomnieć, że jeszcze w ubiegłym roku LOT mógł się pochwalić punktualnością na poziomie 72,6%.