Polskie Linie Lotnicze LOT zanotowały najwyższą punktualność wśród europejskich przewoźników w pierwszym półroczu 2023 roku. Według raportów Cirium, LOT zrealizował 46,5 tys. rejsów z punktualnością na poziomie 87,02%.
Pasażerowie coraz częściej wybierają LOT jako przewoźnika w rejsach z przesiadką w Warszawie. Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy Polskich Linii Lotniczych LOT, podkreśla, że punktualność operacji jest jednym z kluczowych aspektów jakości usług przewoźnika.
W zestawieniu za pierwsze półrocze 2023 roku, LOT wyprzedził takie przewoźniki jak Austrian Airlines, które zrealizowało ponad 52 tys. operacji z punktualnością 86,03%, oraz hiszpańską Iberię, która zrealizowała 82 tys. operacji z punktualnością 85,42%.
Robert Ludera, dyrektor Biura Siatki Połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT, wyjaśnia, że efektywne zaplanowanie siatki połączeń jest kluczowe dla punktualności operacji. Wymaga to koordynacji ze wszystkimi służbami operacyjnymi zaangażowanymi w realizację rejsów.
Punktualność LOT-u jest wynikiem codziennego zaangażowania ponad 1 000 pracowników i współpracowników przewoźnika. Wśród nich są załogi, Centrum Kontroli Operacyjnej, kierownicy zmiany na lotnisku, Maintenance Control Centre, agenci handlingowi, pracownicy obsługi naziemnej oraz wiele innych osób, które pracują za kulisami.