W 2018 roku z usług warszawskiego aeroportu skorzystało 17,76 mln pasażerów, co w stosunku do poprzedniego roku oznacza wzrost aż o 12,7%. Warto zaznaczyć, że w samym grudniu lotnisko odprawiło ponad 1,2 mln osób, a więc około 10% więcej niż w analogicznym miesiącu 2017 roku.
„Tak duża liczba obsłużonych pasażerów to znaczący sukces naszego lotniska. Osiągnięty wynik dobitnie potwierdza, że warszawski port jest liderem w regionie. Cieszy nas również fakt, że coraz więcej pasażerów postrzega nas jako dogodny punkt przesiadkowy – udział pasażerów w ruchu tranzytowym od dłuższego czasu utrzymuje się na poziomie 30%, co potwierdza że powinniśmy jeszcze bardziej dostosować lotnisko do potrzeb portu przesiadkowego” – powiedział Piotr Rudzki z Biura PR Lotniska Chopina.
Poprzedni rok był wyjątkowo dobrym okresem dla Warsaw Chopin Airport nie tylko ze względu na wzmożony ruch, ale także z uwagi na ważne dla lotniska wydarzenia. Jako pierwszy w Polsce port lotniczy na Okęciu otrzymał certyfikat uprawniający do wykonywania operacji lądowania w warunkach ograniczonej widzialności dla kategorii IIIA na Drodze Startowej 3 na kierunku 33 od Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Posiadanie takiego certyfikatu pozwala na lądowanie samolotów przy znacznie słabszych warunkach pogodowych. Tym samym nie ma potrzeby przekierowywania maszyny do innego portu, co redukuje potencjalne opóźnienia.
Równocześnie Lotnisko Chopina konsekwentnie poszerzało swoją ofertę. Od ubiegłego roku z Warszawy można polecieć bezpośrednio do Singapuru, Londynu-Gatwick, czy Gwinei. Ponadto wzrosła liczba lotów do prestiżowej stolicy Kataru – Dohy (z 14 do 16 tygodniowo).
1⃣7⃣ 7⃣5⃣5⃣ 5⃣0⃣0⃣ pasażerów obsłużyliśmy na @ChopinAirport w #Rok2018 👉 #rekord i ponad 2 milionów pasażerów więcej niż rok temu 😃
Więcej informacji o tym, jak wyglądał miniony rok na warszawskim lotnisku https://t.co/gigBPwecN0#flyWAW #Podsumowanie #ŁączymyPolskę pic.twitter.com/n64Q4HQG49
— Chopin Airport, WAW (@ChopinAirport) January 4, 2019