Lotnisko Warszawa-Modlin zakłada rozbudowę swojej infrastruktury, aby osiągnąć przepustowość 7-8 milionów pasażerów rocznie do roku 2029, jak wynika ze sprawozdania rocznego zarządzającej nim spółki. Nowe plany inwestycyjne i finansowe obejmują rozwój infrastruktury przy wsparciu długoletnich kredytów bankowych.
W sprawozdaniu podkreślono, że rozpoczęte prace remontowe na Lotnisku Chopina w Warszawie będą powodować czasowe ograniczenia operacyjne, co sprawia, że naturalnym lotniskiem do przejęcia powstałego ruchu lotniczego, zwłaszcza lotów czarterowych i tanich linii, jest Warszawa-Modlin.
Zgodnie z raportem, polityka Rządu RP w zakresie rozwoju lotnictwa w Polsce, a szczególnie w podejściu do Lotniska Warszawa-Modlin, ulegała zasadniczej zmianie. Wspólnicy spółki oraz członkowie Rządu RP deklarują rozpoczęcie inwestycji rozwojowych i odtworzeniowych już od roku 2025. Prace przygotowawcze do poszerzenia przepustowości trwają zarówno na Lotnisku Chopina, jak i w Modlinie, z uwagi na przedłużające się powstawanie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), którego zdolność operacyjna deklarowana jest na rok 2034/35.
W sprawozdaniu wskazano również, że zatwierdzony w lutym 2024 roku plan finansowy spółki na rok 2024 przewiduje osiągnięcie zysku brutto na poziomie 11 mln zł. Lotnisko Warszawa-Modlin odnotowało w 2023 roku zysk brutto w wysokości 16 mln 571 tys. 841 zł, a zysk netto wyniósł 14 mln 547 tys. 300 zł i został przeznaczony na pokrycie strat z lat ubiegłych.
Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin, położony 37 km od centrum Warszawy, w pobliżu drogi ekspresowej S7 i linii kolejowej Warszawa-Modlin, obsługuje regularne rejsy Ryanaira. Od stycznia do końca maja 2024 roku z lotniska skorzystało 1,18 mln pasażerów.
Pełnomocnik rządu ds. CPK, Maciej Lasek, podczas posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury, zaznaczył, że plan rozbudowy lotniska Warszawa-Modlin zakłada wzrost jego przepustowości do 5 mln pasażerów rocznie, z możliwością dalszej rozbudowy. Podkreślił również, że lotnisko było przez ostatnie lata hamowane w rozwoju, stając się zakładnikiem jednego z operatorów, co ograniczało jego konkurencyjność na rynku. Decyzja o rozbudowie ma na celu przekształcenie lotniska w niskokosztowe, zapewniające dostęp dla pasażerów bardziej wrażliwych cenowo.
Lotnisko Warszawa-Modlin przygotowuje się na intensywny rozwój, który ma na celu zwiększenie przepustowości i poprawę infrastruktury, co wpłynie na wygodę i dostępność dla podróżujących.