LVMH planuje stworzyć ekskluzywny food court

0
1191
Rynek dóbr luksusowych stale się rozwija. Największe marki coraz chętniej wykorzystują w swoich kampaniach motyw jedzenia, a także inwestują w żywność z segmentu premium, bo – jak twierdzą – „świat mody eksploruje to, co dobrze smakuje”.

Włoski dom mody Dolce & Gabbana w 2017 roku wypuścił na rynek sygnowane swoim brandem makarony, a na portretach uwiecznił modelki z talerzami spaghetti. Z kolei w kampanii Loewe dominowały tropikalne owoce, zaś na pokazie Chanel w 2014 roku modelki dumnie kroczyły pomiędzy półkami sklepowymi w samym środku paryskiego Grand Palais, który specjalnie na tę okazję odwzorowywał supermarket.

„Aby przyciągnąć najmłodszych, trzeba pójść dalej, opowiedzieć inną historię” – przekonuje w rozmowie dla Magazynu ELLE Serge Carreira, wykładowca z renomowanego paryskiego Instytutu Nauk Politycznych.

Coraz częściej luksusowe marki inwestują zatem w gastronomiczne koncepty z segmentu premium. W czerwcu 2013 roku grupa Louis Vuitton Moët Hennessy wykupiła mediolańskie cukiernie Cova, natomiast Prada niespełna rok później zainwestowała w ekskluzywne lokale Marchesi. W jednej z paryskich galerii handlowych – Printemps przy bulwarze Haussmanna – pod tym samym dachem znalazły się Balmain Homme i Perruche, modny bar usytuowany na tarasie z widokiem na miasto. Także butik Colette przy rue Saint Honoré, który oferuje najnowsze kolekcje Simone Rochy, J.W. Andersona, Christophera Kane’a oraz sneakersy Off-White, przygotował dla swoich klientów dedykowaną ofertę gastronomiczną.

„Dziś luksus coraz bardziej kojarzy się z doświadczaniem świata. Młodzi klienci, czy to azjatyccy, czy europejscy, czy pochodzący z krajów arabskich, żyją podobnie: podróżują, jadają w niezwykłych miejscach w różnych zakątkach świata, chcą przeżyć coś niezwykłego. Konsumowanie luksusu to już nie tylko kupowanie ubrań, to eksperymentowanie w bardziej wielowymiarowy sposób. Ponieważ wyrafinowane jedzenie jest niesłychanie zmysłowe i odwołuje się do wspólnych wartości, wzmacnia przekaz wiodących marek modowych” – tłumaczy Carreira.

Francuski koncern LVMH chce pójść jeszcze o krok dalej i w swoich planach ma stworzenie ekskluzywnego food courtu w historycznym paryskim domu towarowym Samaritaine, wyłącznie z restauracjami uhonorowanymi gwiazdkami Michelin.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.