Makarun jest największą w Polsce siecią spaghetterii typu „take away”. Obecnie w Polsce znajduje się około 30 lokali tej marki w kilkunastu największych miastach, a także Makarunowy Food Truck w stolicy Małopolski. Plany właścicieli wykraczają jednak poza krajowy rynek. Przemysław Tymczyszyn zapowiedział właśnie wprowadzenie swojego brandu na rynki czeski, rumuński, a także do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To efekt pozyskania nowego inwestora branżowego dla krakowskiej firmy.
„Wyciągamy wnioski z tego, co udało nam się zrobić do tej pory na rynkach zagranicznych. Szukamy partnerów, którzy chcieliby otworzyć więcej lokalizacji za granicą. Obecnie zastanawiamy się nad rynkami czeskim i rumuńskim. Tam zainteresowanie jest dość duże” – zdradził Tymczyszyn w rozmowie z dziennikarką Portalu Spożywczego.
Zarząd rozpoczął także proces rebrandingu oraz wprowadzenia technologii life cooking do poszczególnych lokali. Klienci już niebawem będą mogli zatem obserwować proces przygotowanie potraw, natomiast opakowania nabiorą nowej, stonowanej kolorystyki.
„Makarun ma kojarzyć się z dynamiczną, nowoczesną firmą, która zarazem jest wrażliwa społecznie: nie używa najtańszych jajek, stosuje papierowe, biodegradowalne opakowania, wspiera akcje na charytatywne. Klient coraz częściej patrzy na to kim jest sprzedający produkt, jakie idee mu przyświecają. Chcemy, więc to pokazać, gdyż od samego początku nasza firma identyfikuje się z tymi wartościami” – powiedział Marcin Szworak, cytowany przez portal franchising.pl
Pod koniec stycznia ruszy pierwsza restauracja po procesie transformacji marki – w Galerii Forum w Gliwicach. Sieć zamierza również zaistnieć w krakowskich biurowcach, a także pozostałych galeriach handlowych.
Źródło: materiały prasowe