Makro Polska rusza z konkursem dla szkół gastronomicznych

0
1516
Sieć hurtowni MAKRO Polska w ramach projektów Szef dla Młodych Talentów i Rok Marek Własnych rozpoczyna konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa.

Inicjatywa skierowana do szkół i klas gastronomicznych ma na celu promocję kuchni tradycyjnej oraz nowych marek własnych: MAKRO Chef, MAKRO Professional i MAKRO Premium.

Do konkursu Wyzwanie MAKRO Chefa sieć hurtowni MAKRO Polska zaprosiło szkoły gastronomiczne z całej Polski. Do udziału zakwalifikowało się dwadzieścia szkół m.in. z Warszawy, Nakła Śląskiego, Starachowic, Szczytna, Bochni, Garwolina czy Wejherowa. „Zainteresowanie konkursem przerosło nasze oczekiwania – spłynęło do nas blisko pięćdziesiąt zgłoszeń w różnej formie, również filmów czy rymowanek” – mówi Joanna Purzycka, koordynatorka projektu. Zakwalifikowane szkoły wyznaczą reprezentujące je zespoły złożone z uczniów i nauczycieli, których zadaniem będzie przygotowanie autorskiego przepisu na danie tradycyjne z wykorzystaniem m.in. produktów marki MAKRO Chef: kaszy gryczanej, chrzanu tartego i miodu gryczanego, które to zapewni sieć hurtowni.

Najciekawsze trzy zgłoszenia wybierze jury w składzie: Magdalena Figurna (rzecznik prasowy MAKRO Polska), Sławomir Leszczyński (kierownik działu marki własnej w MAKRO Polska), Joanna Purzycka (koordynatorka konkursu), Paweł Serafin (szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie) oraz Cezary Powała i Michał Grzywacz (szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie). Dodatkowo przyznana zostanie nagroda publiczności dla zespołu, którego przepis zdobędzie największą liczbę polubień na fanpage’u programu Szef dla Młodych Talentów na Facebooku.

Do zdobycia są nagrody: publikacja w międzynarodowej książce kucharskiej wydanej przez METRO AG, zestawy noży MAKRO Professional oraz bony na zakupy do MAKRO. Oprócz szansy na nagrodę, każda z dwudziestu szkół otrzyma od MAKRO Polska zestaw produktów spożywczych MAKRO Chef i środków czystości MAKRO Professional.

„Celem konkursu jest zachęcenie szkół do zagłębienia się w kuchnię tradycyjną poprzez kreatywne wykorzystanie produktów naszej nowej marki własnej MAKRO Chef oraz poszukiwanie nowych smaków i połączeń. Mamy nadzieję, że dzięki temu reprezentujący szkoły uczniowie – pod opieką swoich nauczycieli – będą mogli jeszcze bardziej rozwijać swoją wyobraźnię, pasję i talent kulinarny” – dodaje Joanna Purzycka.

Pierwsza edycja konkursu potrwa do marca. Kolejne dwie edycje zaplanowane są na kwiecień i wrzesień.

Konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa prowadzony jest przez MAKRO Polska w ramach Roku Marek Własnych oraz projektu Szef dla Młodych Talentów – programu odpowiedzialności społecznej, którego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne, w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie internetowej www.szefdlamlodych.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.