Małgorzata Bednarz: Jak poukładać pracę w restauracji – od czego zacząć?

0
1535

To jest pytanie, które słyszymy od Was wielokrotnie. Chciałabym pokazać Wam w jaki sposób można podejść do tematu organizacji pracy w restauracji. Najlepiej jeśli wykorzystam do tego tzw. „przykład z życia wzięty” – czyli case study z naszej pracy z jedną z restauracji w województwie małopolskim.

Po pierwsze zacznij od tego, żeby przeanalizować dokładnie sytuację, w jakiej Twoja restauracja znajduje się obecnie. Aby zrobić to dobrze trzeba „stanąć z boku” i zobaczyć co się dzieje w Twojej restauracji na co dzień. Obserwacja zachodzących procesów, a także ludzi którzy w tych działaniach uczestniczą powinna dać Ci obraz tzw. „wąskich gardeł” czy też słabych stron nad którymi należy się pochylić głębiej.

Jak już prawidłowo zidentyfikujesz problemy z jakimi boryka się Twoja restauracja polecam uporządkować je priorytetami. W pierwszej kolejności warto zająć się tymi sprawami, które mają bezpośrednio wpływ na sprzedaż – jeśli coś nie działa w tym obszarze popraw to jak najszybciej, żebyś mógł w krótkim czasie obserwować efekty. Pamiętaj, że jeśli chodzi o jakość obsługi powinieneś „wejść w buty” swoich Gości i zobaczyć jak Twoja restauracja jest przez nich odbierana i dlaczego tak się dzieje, a następnie pracować nad tym, aby sukcesywnie podnosić jakość obsługi

Druga sprawa to zarządzanie kosztem – bez skuteczności w tym obszarze nie ma sukcesów w tym zakresie. Przeanalizuj rzetelnie swoje koszty a następnie oceń, które jesteś w stanie zoptymalizować bez straty na jakości – to ważne, gdyż niektórzy managerowie wpadają na pomysł szybkich i drastycznych cięć, które wykazują poprawę rentowności w krótkim czasie, ale niestety są opłakane w skutkach jeśli bierzemy pod uwagę konsekwencje długofalowe. Tutaj trzeba działać ostrożnie – raczej ciąć skalpelem – precyzyjnie tam, gdzie to konieczne ale i możliwe.

W tych dwóch obszarach: ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ i ZARZĄDZANIE KOSZTEM musisz działać jednocześnie. Powinieneś też dążyć do perfekcji w ZARZĄDZANIU LUDŹMI – bez nich osiągnięcie sukcesu jest niemożliwe.

Identyfikacja problemów w obszarze zarządzanie ludźmi jest bardzo istotna, gdyż często obserwujemy te same podstawowe błędy komunikacyjne, które uniemożliwiają później efektywną współpracę i realizację określonych celów.

Przechodząc do konkretnych działań:

  1. Poznaj problemy swojej restauracji
  2. Określ, którymi powinieneś zająć się w pierwszej kolejności (pamiętaj, że obszar zarządzania sprzedażą i kosztem będą tutaj kluczowe)
  3. Ustal plan działań
  4. Ustal harmonogram wprowadzania zmian
  5. Zastanów się nad tym kto w Twoim zespole ma jakie kompetencje i w jaki sposób możesz je wykorzystać w swojej restauracji – ustal strukturę organizacyjną (kto jest kim w restauracji/ kto przed kim odpowiada – zakresy odpowiedzialności muszą być dla wszystkich bardzo czytelne)
  6. Podziel obowiązki między Pracowników – nadaj odpowiednie uprawnienia, zapewnij narzędzia do wykonania zadań poprawnie
  7. Zadbaj o relacje w zespole – bez ducha motywacji ciężko będzie przejść proces zmian z sukcesem

Autorką tekstu jest Małgorzata Bednarz, związana z branżą gastronomiczną od 16 lat. Obecnie prowadzi firmę MWM PARTNERS, której misją jest pomaganie restauratorom w osiąganiu coraz wyższych zysków i satysfakcji z prowadzenia restauracji. Z sukcesem analizuje raporty wielu restauracji i doradza im jak zwiększyć rentowność opierając się na kluczowych wskaźnikach efektywności. Jej programy naprawcze wyciągnęły niejedną restaurację z kryzysu. Jako certyfikowany coach prowadzi także merytoryczne szkolenia dla kadry zarządzającej sektora HoReCa, a kompetencje moderatora procesów DESING THINKING sprawiają, że kreatywnie podchodzi do każdego nawet najtrudniejszego wyzwania. Uwielbia wdrażać zmiany i z satysfakcją obserwuje efekty zachodzących w restauracjach i zespołach zmian.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.