Marcin Glinka: ponad 1300 wydarzeń w Airport Hotel Okęcie w 2023 roku

0
769
Fot.: Materiały prasowe Airport Hotel Okęcie

Zapraszamy na rozmowę z Marcinem Glinką, zastępcą dyrektora sprzedaży w Airport Hotel Okęcie, który dzieli się doświadczeniami z minionego roku. Marcin Glinka opowiada o wyzwaniach, strategiach i oczekiwaniach na nadchodzący rok, a także podzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat utrzymywania długoterminowych relacji z klientami i stawiania czoła rosnącej konkurencji na rynku hotelarskim.

Jak ocenia Pan rok 2023 pod względem sprzedaży usług eventowych w Airport Hotel Okęcie?

• Ilość imprez: ponad 1300
• Ilość uczestników Konferencji: blisko 80 tys
• Największa impreza: Catering dla 3700 osób

Powyższe liczby pozwalają twierdzić, a nawet dokumentują, że dział Sprzedaży Aktywnej oraz Dział Koordynacji Eventów, Zarządzany przez Ewę Grosik, Dyrektora Sprzedaży, nie zwalniał tempa. Walczyliśmy o każdy wartościowy Biznes, który był planowany przez naszych klientów oraz nowych klientów.

Nie byłoby to możliwe, gdyby dział Sprzedaży nie był rozbudowany ponad normy, które stosowane są w innych obiektach. Zaangażowanie działu Sprzedaży aktywnej oraz Działu Koordynacji Eventów to naprawdę duży zastrzyk energii biznesowej dla Hotelu. Sukces byłby też daleki bez zaangażowania działów operacyjnych i tu kłaniam się nisko do wszystkich moich Kolegów.

Duży wysiłek każdej jednostki, pogoń za doskonałością i utrzymaniem jakości produktów konferencyjnych i gastronomicznych przyczyniło się w największym stopniu do sukcesu w roku 2023.

Ile łącznie zorganizowaliście wydarzeń w minionym roku?

Ponad 1300.

Czy może Pan podzielić się przykładem szczególnie udanego wydarzenia zorganizowanego w hotelu w 2023 roku i jakie wnioski udało się z tego wydarzenia wyciągnąć.

Pamiętam, że jedno z wydarzeń było planowane na 600 osób. Ilość uczestników wzrosła do 760 osób.

To nam pokazało, że profesjonalne planowanie przestrzeni konferencyjnych i cateringowych pozwala na przygotowanie konferencji nawet dla 800 osób. Nie zatrzymujemy się. Wiemy, że Hotel ma swoje możliwości i ograniczenia, ale wiemy też, że „only the Sky is the limit”.

Innym przykładem, niech będzie Catering zewnętrzny dla 3700 osób. Jako Hotel zorganizowaliśmy to wydarzenie od A do Z we własnym zakresie bez podmiotów trzecich. W tym projekcie bezpośrednio zaangażowani byli Dyrektor Generalny – Jacek Piasecki oraz Dyrektor Operacyjny – Łukasz Malinowski. Logistyka, sprzęt, obsługa była na najwyższym poziomie. Teraz pozostaje przełamać kolejne bariery ilościowe. My, jako społeczność Airport Hotel Okęcie, lubimy wyzwania, bo to nakręca Nas do szukania nowych rozwiązań i podnoszenia sobie poprzeczek.

Jakiego rodzaju wydarzenia dominowały? Jaka była ich wielkość, czy obejmowały także nocleg uczestników?

Nasz Hotel dopasowujemy do wszelkich potrzeb naszych klientów. 18 Sal konferencyjnych możemy przeznaczyć od 5 osób do 650 osób. Współpracujemy z każdą branżą, która planuje swoje szkolenia i konferencje, a także Gale.

Czy mogę określić dominację konkretnych wydarzeń? Jeśli chodzi o kody przy zakładaniu rezerwacji to dominacją wciąż jest MICE. Jak najbardziej uczestnicy podczas takich konferencji dwu i trzy dniowych, są również zainteresowani noclegiem. Organizator w ostatnim czasie ceduje noclegi na uczestników. Grupa Call in jest bardzo znaczącą grupą podczas wydarzeń.

Jak kształtowało się okno rezerwacyjne i czy widać w tym zakresie jakieś zmiany?

Rok 2022 powoli rozkręcał się, jeśli chodzi o planowanie długoterminowe, ale jak najbardziej TAK, pojawiały się już zapytania na rok 2023. W minionym roku, śmiało mogę powiedzieć, że z Zespołem Sprzedaży Aktywnej i Koordynacji, zaplanowaliśmy i zagwarantowaliśmy ponad 50% budżetu w 2024 roku.

Pojawiają się również zapytania na rok 2025, co pokazuje że klienci na nowo uczą się planowania swoich wydarzeń z wyprzedzeniem dłuższym niż 2-3 miesiące, przez co chcą zagwarantować dla siebie przestrzenie na cykliczne spotkania, które odbywają się w Airport Hotel Okęcie.

Jakie strategie sprzedażowe okazały się najbardziej skuteczne w przyciąganiu klientów korporacyjnych i organizatorów konferencji w 2023 roku?

Airport Hotel Okęcie, nie jest obiektem konferencyjnym, który czeka na biznes. Dział Sprzedaży Aktywnej AHO jest bardzo mocnym ogniwem w tej branży. Nie mogę się wypowiadać za kolegów, ale wiem że mają odczucie, że to właśnie w tym Hotelu najbardziej się rozwijają i swoje zdolności sprzedażowe. W biurze panuje świetna atmosfera motywacyjna a zarazem współzawodnictwa. To nas „nakręca” do działań pro aktywnych.

Telefony i spotkania w Hotelu przede wszystkim, a jeśli jest taka potrzeba, to i wyjazdy do klientów do innych miejscowości. Walczymy o klientów do samego końca – co znajduje odzwierciedlenie z uzyskiwanych wyników indywidualnych i działowych.

Determinacja, pasja, odpowiednio dobrany Zespół. My jesteśmy skazani na sukces. Wraz z Dyrektorem Sprzedaży, Ewą Grosik, dziękujemy kolegom prawie codziennie za wsparcie i realizowanie celów. Ale proszę nie pomyśleć, że doceniamy tę ciężką pracę tylko poklepaniem po ramieniu. Motywacja i zaangażowanie, chęć własnego rozwoju w tym obiekcie, jak również utożsamianie się z Airport Hotel Okęcie – to czynniki które przyniosły nam sukcesy.

Jak Airport Hotel Okęcie buduje i utrzymuje długoterminowe relacje z klientami korporacyjnymi i organizatorami wydarzeń?

To nasz przepis na sukces. Indywidualne podejście do każdego klienta. Dopasowanie się do osobowości klienta.

Jak zmienia się konkurencyjny krajobraz w branży hotelarskiej w Warszawie i jak Airport Hotel Okęcie pozycjonuje się w tym środowisku?

Konkurencyjne Hotele powstają i będą powstawały. Nie chcę powiedzieć, że konkurujemy z Hotelami, bo są sytuacje, że mocno się wspieramy. Nie ma obrazu powstawania konkurencji miedzy nami. Każdy obiekt ma swój styl, swoje zadania i indywidualne propozycje dla swoich Klientów. Nie mogę powiedzieć, ze się pozycjonujemy w stosunku do konkurencji, bo każdy ma równe szanse do Walki o klienta. Ale pod względem propozycji dla naszych klientów, usług jakie świadczymy, Gastronomii i przestrzeni konferencyjnych, spokojnie mogę powiedzieć że jesteśmy w TOP5 Hoteli Warszawskich

Jakie są plany i oczekiwania Airport Hotel Okęcie na rok 2024 w kontekście sprzedaży usług eventowych i organizacji konferencji?

Zarząd zawsze ma duże oczekiwania wobec Naszego Obiektu. Dzięki temu, każdy pracownik dąży do tego samego. Maksymalizacja tego, co mogę zrobić aby było lepiej.
Plan zawsze jest ten sam , realizacja budżetów. Mądra sprzedaż przestrzeni konferencyjnych w porozumieniu z Revenue Managerem.

Czy na 2024 rok macie zakontraktowanych już dużo wydarzeń?

Tak, ilość można określić na 50+% Budżetu.

Co chciałbym Pan przekazać swoim koleżankom i kolegom z zespołu?

W imieniu Dyrektora Sprzedaży, Ewy Grosik, oraz swoim serdecznie dziękuję za Wasze zaangażowanie w 2023 roku. Wierzymy, że z takim Zespołem osiągniemy sukces. Plan jest trudny do osiągnięcia, ale nie niemożliwy. Dla każdego z nas, najważniejszym jest na końcu zadowolenie każdego organizatora wydarzenia i jego uczestników ,ze Airport Hotel Okęcie był najlepszym wyborem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.