Kontakt z klientem jest kluczowy w branży hotelarskiej. Zwłaszcza teraz, kiedy w czasie pandemii koronawirusa i dość długo obowiązującego lockdownu, Goście mogli zapomnieć o obecności niektórych hoteli na rynku. Warto zatem o sobie przypomnieć i pozostać w stałym kontakcie z odwiedzającymi. Jak to zrobić? Po prostu mówić o sobie, o ofercie, proponować unikalne promocje. Z pomocą w tym przychodzi rozwiązanie Marketing Automation, które pozwala wysyłać spersonalizowane wiadomości i maile do wybranych Gości.
Nowoczesne technologie są niezbędne w zarządzaniu biznesem. Automatyczne systemy znacznie usprawniają zarządzanie i sprzedaż. Są także konieczne w komunikacji z Klientami, którzy na co dzień korzystają z nowych technologii. W końcu większość wszelkich działań przeniosła się do przestrzeni online, zatem by odnieść sukces, należy nadążać za zmianami.
Czym jest Marketing Automation?
Hotelarstwo to przede wszystkim Goście i ich potrzeby. Marketing Automation, które jest narzędziem marketingowym przygotowanym specjalnie dla branży hotelarskiej, pozwala na nie odpowiadać. Dzięki niemu można zwiększyć skuteczność komunikacji marketingowej, poprzez łatwe i intuicyjne tworzenie i wdrażanie kampanii marketingowych skierowanych do określonych grup Klientów. Marketing Automation od POSitive Hotel umożliwia tworzenie kampanii mailowych i SMSowych, co jest idealnym sposobem na pozostawanie w stałym kontakcie z odwiedzającymi. Wszystko bez zbędnych czynności – jedyne, co należy zrobić, to raz zaplanować kampanię i w dowolnym momencie dokonywać potrzebnych modyfikacji. Bo kluczem jest automatyzacja czynności, która pozwala zaoszczędzić czas, a jednocześnie nie odziera działań z indywidualizacji.
Co dokładnie umożliwia Marketing Automation?
Główną funkcją Marketing Automation jest wysyłanie spersonalizowanych newsletterów oraz wiadomości SMS. Ale to nie wszystko, narzędzie kryje w sobie jeszcze wiele innych przydatnych funkcji. Najbardziej unikalnym rozwiązaniem, które oferuje Marketing Automation jest to, że narzędzie jest zintegrowane z bazą Gości hotelowych, którą posiadają hotelarze w systemach recepcyjnych z naszej oferty. To oznacza, że nie trzeba importować listy odwiedzających, bo system działa na bazie z PMS. Nie trzeba jej nawet aktualizować – baza Gości będzie się sama automatycznie powiększać.
Oprócz tworzenia kampanii, można przeprowadzać testy A/B co pozwala sprawdzić m.in., który tytuł akcji marketingowej zwiększa prawdopodobieństwo otwarcia wiadomości. Można też dokładnie wybrać adresatów newslettera, dzięki liście z licznymi filtrami. Wysyłaj wiadomości do dowolnie wybranych przez Ciebie Gości. Napisz do tych, którzy zaplanowali rezerwację w najbliższym tygodniu, powitaj tych, którzy właśnie się zameldowali. Wyślij kod promocyjny, tym jeszcze niezdecydowanym, przedstaw swoją ofertę Gościom, którzy dawno nie odwiedzili Twojego hotelu.
Jak to działa?
Treści można budować samemu lub korzystać z gotowych szablonów. Dowolnie dodawaj kody promocyjne i inne oferty przygotowane specjalnie dla Twoich Gości. Niezwykle pomocne jest także segmentowanie bazy odbiorców. Możliwe jest to poprzez wybór różnych filtrów: płci, charakteru pobytu czy korzystania z usług dodatkowych. Kampanie mogą być jednorazowe, np. zapis do programu lojalnościowego czy podzielenie się informacją o nowych usługach. Można działać także cyklicznie – wysyłać życzenia urodzinowe Gościom z rabatem na następny pobyt, wysłać nowe menu w restauracji. Działaj także w czasie rzeczywistym, np. poprzez wysłanie wiadomości Gościom z informacją o happy hour lub maila pożegnalnego przy wymeldowaniu.
Oprócz tego, Marketing Automation umożliwia bieżącą analizę skuteczności działań, poprzez generowanie przejrzystych raportów. Można także dowolnie planować i wdrażać scenariusze automatycznych wysyłek poprzez dostosowanie daty i godziny wysłania wiadomości, a to zwiększa prawdopodobieństwo ich otwarcia przez adresatów. Następnie należy śledzić i analizować „kliknięcia” tak, by zwiększyć efektywność kampanii marketingowych.
Z Marketing Automation Twoja komunikacja z Gośćmi będzie sprawniejsza, a odwiedzający będą na bieżąco ze zmianami, jakie wprowadzasz w hotelu. Personalizuj treści wiadomości, dzięki czemu Goście będą czuli, że Twój hotel działa właśnie z myślą o nich.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami pod adresem [email protected]