Jeśli ambitne plany zostaną w pełni zrealizowane, portfolio firmy Marriott powiększy się do prawie 370 hoteli zlokalizowanych na Bliskim Wschodzie i w Afryce, co oznacza wzrost o ponad połowę na przestrzeni najbliższych pięciu lat. Do dyspozycji gości ma być łącznie ok. 80 000 pokoi dostępnych w obiektach 21 marek, w tym wprowadzonych w regionie Edition, Element i AC Hotels by Marriott. Dzięki wszystkim inwestycjom Marriott ma utworzyć aż 30 000 nowych miejsc pracy.
„Ten dynamiczny region nadal oferuje ogromne możliwości rozwojowe, umożliwiając firmie, umacnianie jej konkurencyjnej pozycji na szybko rozwijających się rynkach. Plany rozwojowe w tym regionie odzwierciedlają nie tylko wysoki popyt na nasze marki, ale także zaufanie, jakie grupy właścicielskie pokładają w sieci Marriott International” – wyjaśnia Samir Baidas, dyrektor ds. rozwoju w Marriott International na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Na Bliskim Wschodzie i w Afryce amerykański potentat dysponuje już ponad 30 hotelami w ramach siedmiu luksusowych marek, a w ciągu najbliższego pięciolecia planuje podwoić liczbę hoteli. Firma rozszerza także ofertę o ekskluzywne marki w całym regionie, gdzie zapotrzebowanie na stylowe, inteligentne, a przy tym niedrogie usługi hotelarskie jest bardzo duże. Prestiżowe marki, takie jak Courtyard by Marriott, Aloft, Element i Residence Inn by Marriott, stanowią obecnie ponad 40% obiektów należących do Marriotta.