Marriott walczy o odszkodowanie z PZU

0
1902

O sprawie było głośno jeszcze w ubiegłym roku, gdy pierwszy raz pojawiły się informacje o tym, że spółka LIM, która zarządza warszawskim hotelem Marriott, zamierza dochodzić wypłaty odszkodowania za lockdown z polisy ubezpieczeniowej jaką zawarła z PZU. Dziś sprawa ponownie wraca.

Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, spółka LIM wykupiła w PZU rzadką jak na polskie warunki polisę ubezpieczeniową z zapisem „business interruption”, która ma zapewnić odszkodowanie na wypadek utraconych zysków z powodu przerwy w działalności spółki. Oczywistym dziś jest, że normalna działalność hoteli jest niemożliwa i tracą one każdego dnia duże pieniądze z powodu utraconych zysków.

Roszczenia LIM sięgają milionów złotych i oczywiście rosną z dnia na dzień. Zarządzający spółką poinformowali, że pierwszy raz od 31 lat rok zakończyli stratą w wyniku niższych przychodów o 87% niż rok wcześniej.

Pierwsze roszczenie do PZU zostało złożone w kwietniu 2020 roku. Ubezpieczyciel odpowiedział na nie odmownie argumentując, że rząd wprowadził lockdown. Po stronie spółki LIM opowiada się także broker, który pośredniczył w zawieraniu umowy. Należy tu zaznaczyć, że jest ona kontynuowana od wielu lat.

Dziś spółka dokłada do interesu około 300 tys. euro miesięcznie. Na etacie jest w niej zatrudnionych 170 osób. Obłożenie pokoi sięga około 8-10%.

Niezależni prawnicy zapytani o to, kto ich zdaniem ma rację w tym sporze, twierdzą, że nie potrafią jednoznacznie przesądzić. Aby wydać konkretną opinię, należałoby dokładnie zapoznać się z dokumentami. Sąd może również mieć problem w tej sprawie, jeśli trafi ona na wokandę, choć jak słyszymy z zapowiedzi spółki LIM, najprawdopodobniej tak się stanie.

Sprawa jest dość skomplikowana. Zachęcamy do lektury pełnego artykułu Dziennik Gazeta prawna „Marriott walczy o przetrwanie. Z pandemią i PZU„.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.