Wydarzenie odbyło się w dniach 24-27 czerwca i zgromadziło kilkaset osób z czołówki naukowej z całego świata. Wśród uczestników znaleźli się przedstawiciele takich branż jak: farmaceutyczna, naukowa, medyczna. Kongres odbywa się co trzy lata, a jego następna edycja odbędzie się we Lwowie. Organizacją eventu zajęła się polska firma Mazurkas Congress & Conference Management, której pracę pochwalił sam prezydent EAVPT Pierre – Louis Toutain. Sukces imprezy zagwarantowany był przez zespół doświadczonych i wykwalifikowanych profesjonalistów, którzy zadbali o każdy szczegół.
Zespół Mazurkas planując event musiał dokładnie wybrać wszystkie elementy, tak aby całość była spójna, i wszystko działało jak należy. Miejsce jakie wybrano musiało spełniać wymagane warunki: musiało pomieścić kilkaset osób, mieć dobrą bazę noclegową i logistyczną. Ważnym elementem było przygotowanie pakietów sponsorskich, stworzenie brandingu wydarzenia oraz strony internetowej. Zespół musiał również należycie wypromować wydarzenie w Polsce i za granicą.
Innymi zadaniami jakimi firma musiała się zająć były rejestracja uczestników i ich prac naukowych, zaplanowanie logistyki miejsca obrad, rozplanowanie ścieżek komunikacyjnych, standów sponsorskich, miejsc do networkingu i sesji posterowych. Zespół zorganizował także wystawę zbierającą reprezentantów osiemnastu firm farmaceutycznych.
Poza sprawami czysto organizacyjnymi, zespół musiał zapewnić też odpowiednią oprawę i dodatkowe atrakcje. Goście mogli podziwiać multimedialny pokaz fontann i wziąć udział w gali dinner na zabytkowym zamku Topacz oraz w wieczorze z okazji 40-lecia EAVPT połączonego z wcześniejszym zwiedzaniem Wrocławia.