Promocja 2 for U realizowana jest przy wsparciu kampanii prowadzonej w telewizji oraz Internecie i skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi. McDonald’s do prowadzenia działań marketingowych wybrał strategię ATL (ang. Above The Line), na którą składają się:
- spot telewizyjny informujący o akcji,
- 35 filmów nawiązujących do każdego dnia oferty.
Bohaterami kampanii promocyjnej jest grupa sześciorga przyjaciół. McDonalds’s zaangażował również w działania promocyjne postać znaną już z poprzednich spotów 2 for U – trenera.
Kampanię wspierają również polscy influencerzy, którzy gościnnie pojawiają się w filmach promocyjnych – m.in. Maciej Musiał, Blowek, Adam Zdrójkowski, czy Marcin Dubiel. Warto zwrócić uwagę na fakt, że wszystkie materiały video składające się na kampanię zostały nakręcone telefonem. Celem tego zabiegu było zachowanie oryginalnego i naturalnego wyglądu Instagram Stories. Działania w Internecie obejmują m.in. Instagram, Facebook, YouTube, platformy VoD i Spotify.
„Zdecydowaliśmy się na taki format kampanii, ponieważ jako nowoczesna marka chcemy do swojej młodej grupy docelowej mówić jej językiem. Chcemy być obecni wszędzie tam, gdzie jej przedstawiciele spędzają najwięcej czasu” – mówi Katarzyna Borowska, Senior Marketing Supervisor McDonald’s Polska.