The SABRE Awards, Power of Content Marketing Awards i Employer Branding Excellence Awards – to konkursy rozstrzygnięte w ostatnim miesiącu, w których McDonald’s ponowie został doceniony za strategię employerbrandingową. Od momentu wdrożenia nowej strategii firma zdobyła łącznie aż 20 nagród za działania skierowane do pracowników.
22 maja podczas ceremonii w Londynie ogłoszono zwycięzców prestiżowych nagród The Sabre Awards. McDonald’s Polska odebrał tu statuetkę za najlepszą kampanię krajów bałtyckich: „Witamy w McDonald’s”. Działania promujące wizerunek firmy jako pracodawcy rozpoczęły się od kilkumiesięcznych, kompleksowych badań, na podstawie których stworzono strategię employerbrandingową oraz wypracowano EVP (employee value proposition). Sama strategia została doceniona również na rodzimym rynku, gdzie 5 czerwca na gali Employer Branding Excellence Awards McDonald’s otrzymał wyróżnienie w kategorii projektów strategicznych.
Podczas gali EBEA 2019 firma odebrała nagrodę również w kategorii Wewnętrzna Kampania Wizerunkowa. Jury doceniło projekt Appreciation Day – adaptację święta doceniania obchodzonego w krajach anglosaskich na początku marca. W kampanię zaangażował się Dyrektor Generalny McDonald’s Polska. Do wszystkich 422 restauracji w całej Polsce trafiły specjalne przesyłki. Główny cel działań był jeden – okazanie pracownikom wdzięczności. Firma chciała też przypomnieć liderom: dyrektorom, kierownikom i managerom, jak ważne jest docenianie pracowników.
Projekt miał również swoją zewnętrzną odsłonę. Działaniom towarzyszył konkurs w social mediach. Marka dziękowała pracownikom również poprzez targetowaną kampanię online i mobile oraz reklamy na kluczowych portalach, w prasie i w radiu. Za koncepcję i realizację całości odpowiadała agencja MJCC.
– Cieszymy się szczególnie z tej nagrody, ponieważ zawsze podkreślamy, że w działaniach budowania marki pracodawcy nie można skupiać się wyłącznie na kandydatach, ale przede wszystkim trzeba pamiętać o aktualnych pracownikach. W McDonald’s codziennie doceniamy zaangażowanie wszystkich osób zatrudnionych w firmie, a Appreciation Day był dla nas okazją, aby powiedzieć o tym również na zewnątrz – mówi Tomasz Polewczyński, odpowiadający za działania EB w McDonald’s.
Całość działań firmy została doceniona również podczas gali Power of Content Marketing Awards, gdzie przedstawiciele McDonald’s odebrali statuetkę za najlepszą strategię contentmarketingową. Celem długoterminowych działań była zdecydowana poprawa wizerunku marki jako pracodawcy i walka ze stereotypami dotyczącymi pracy w McDonald’s. Dzięki nim firma uzyskała wymierne rezultaty: zapewniła dopływ kandydatów i pokryła braki zatrudnieniowe w restauracjach sieci. Kampania była prowadzona wielokanałowo i trwała od marca do listopada 2018 roku.